Robert Kubica dołączył do ekipy Manor podczas trzydniowych testów na torze w Aragon. Testy rozpoczną się według doniesień w dniu dzisiejszym i potrwają do środy. Polak wypróbuje prototyp LMP1 zespołu CEFC TRSM Racing: Ginetta G60-LT-P1 napędzany silnikiem Mecachrome. Dla Roberta testy w Hiszpanii zaowocują podpisaniem kontraktu z Manorem na starty w WEC 2018. World Endurance Championship zainauguruje 5 maja 6-godzinnym wyścigiem na torze Spa-Francorchamps.
Zespół MANOR
Po kosztownych dla zespołu Manor kilku sezonach w F1, zespół przeniósł się do WEC nie odnosząc spektakularnych sukcesów. W 2015 nazwa Manor pozostała w tyle, co przyniosło oczekiwaną ulgę. W tym sezonie ekipa znów zaczyna rozwiać skrzydła. Staje się pierwszym potwierdzonym odbiorcą Ginetty LMP1 we współpracy z Chińską firmą Talent Racing Sports (TRS), a głównym celem Graeme Lowdona jest walka z Toyotą.
Gdy Dyrektor sportowy Manor Graeme Lowdon na evencie Autosport International w styczniu 2018, powiedział Motorsport. com: “Wyścigi w tym sezonie będą wymagały przygotowania technicznego na poziomie F1 – i jedyną różnicą jest litera przed’ 1′.” Nikt z nas nie przypuszczał, że zobaczymy tam Roberta Kubicę. Wiedzieliśmy, że Alonso już tam jest, ale czy Robert może być zaangażowany w cały sezon dowiemy się po testach, które odbędą się z zespołem Manor.
“Wymagania stawiane przez F1 i P1 są różne, ale zestaw umiejętności jest taki sam i dlatego stworzyliśmy stanowisko kierownika technicznego i zatrudniliśmy Dave Greenwood.”– powiedział szef zespołu. Greenwood jest byłym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikonena w latach 2015-2017.
Manor ponownie wspina się na wyżyny i chce walczyć o najwyższe cele. Współpraca pod szyldem Chińskiej firmy Talent Racing Sports (TRS). Zbudowanie samochodu z Lawrencem Tomlinsonem. Zatrudnienie Dave Grennwooda. Poszukiwanie idealnych i właściwych kierowców oraz zbudowanie pozytywnego przekazu na perspektywicznym rynku azjatyckim, gdzie wzrost oglądalności i zainteresowania tym sportem o 0,1% powoduje określone zyski. Chęć walki z Toyotą, powoduje, iż Robert Kubica idealnie wpasowuje się w ten schemat.
Prototyp Ginetta G60-LT-P1
Został zaprezentowany przez prezesa Ginetty, Lawrence’ a Tomlinsona, dyrektora technicznego Ginetty, Ewana Baldry’ ego, dyrektora sportowego ds. wyścigów Manor, Graeme Lowdon, prezesa TRS, Zhang Yi i wiceprezesa TRS, Li Qiao.
Samochód, zaprojektowany przez zespół projektantów i programistów Ginetty, w połączeniu z grupą światowej klasy konsultantów i partnerów technicznych, przeznaczony jest do wystąpienia w FIA World Endurance Championship włącznie z Le Mans 24 Hours w nadchodzącym sezonie 2018/2019.
Prezentacja prototypu odbyła się w styczniu na targach Autosport International. Mimo, że niektóre aspekty tego samochodu mają międzynarodowy charakter, a do współpracy zaproszeni zostali tylko najlepsi partnerzy techniczni, jest to niewątpliwie brytyjski samochód, zaprojektowany i zbudowany po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii od kilku lat. Nad pracą czuwali tacy ludzie jak dyrektor techniczny Ewan Baldry, szefa Aerodynamiki Andy Lewis, inżynier projektu Stephan van der Burg oraz główny projektant i inżynier wyścigowy Peter Smith.
Wspierani byli przez takie grono partnerów:
Adrian Reynard (ARC w Indianapolis) z Computational Fluid Dynamics (CFD); Paolo Catone (projektant wielu światowej klasy samochodów wyścigowych, w tym Peugeot 908) w zakresie zapewnienia jakości i współpracy z wykonawcami, i Williams Advanced Engineering w zakresie testowania i analizy w tunelu wiatrowym.
Nadwozie z pełnego włókna węglowego, zaprojektowane przez firmę Ginetta, wyprodukowane przez ARS tech.
– Układ hamulcowy węglowo-węglowy produkowany przez AP Racing
– System zawieszenia i amortyzatory, zaprojektowane przez Ginettę, produkowane przez Ohlins
– Siedmio biegowa przekładnia wyścigoa XTrac, z niestandardową obudową zaprojektowaną przez Ginettę
– Przekładnia z elektronicznym sprzęgłem MEGA-Line.
– Systemy elektroniczne firmy Bosch
– Samochód wyposażony w 3,4-litrowy turbodoładowany silnik Mecachrome.
Szczegóły i zmiany
Zespół skoncentrował się na drobnych elementach – jak super dokładny wskaźnik paliwa, ponieważ znajomość poziomu paliwa, może pozwolić na dodatkowe okrążenie. Nieznacznie zmniejszyli również wagę na korzyść cienkich słupków przedniej szyby, ponieważ samochody WEC często nie mają dobrej widoczności, ale są absolutnie niezbędne.
W odróżnieniu od Toyoty, G60 jest zbudowany zgodnie z niehybrydowymi zasadami LMP1 i zasilany specjalnie opracowaną jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem w wersji Mecachrome V6 znaną z wyścigów FP2. Ta wersja GDI, zmodyfikowana na życzenie Ginetty, pozwala kierowcom na większą swobodę “podkręcania turbo” w razie potrzeby. Wszystkie silniki LMP1 mają ograniczniki indukcyjne: bez tego Mecachrome V6 GDI prawdopodobnie dostarczyłby 900 KM, ale w przypadku modelu Le Mans jego moc będzie zbliżona do 700 KM.
Ciudad del Motor de Aragón
Ciudad del Motor de Aragón – tor wyścigowy znajdujący się niedaleko miasta Alcañiz w Hiszpanii. Tor został zaprojektowany przez Hermana Tilke we współpracy z brytyjską firmą architektoniczną Foster and Partners.
Wirtualna wycieczka po torze: Ciudad del Motor de Aragón
Adres: Edificio Circuito de Velocidad, Ctra TE-V 7033, Km. 1, 44600 Alcañiz, Teruel, Hiszpania Telefon: +34 978 83 55 48
Otwarcie: 2009
Prowincja: Teruel
Architekt: Hermann Tilke
FIA Circuit | |
Długość | 5.344 km (3.321 mi) |
Rekord okrążenia wyścigowego | 1:41.376 (Arthur Pic, DAMS, 2012, Formula Renault 3.5 Series) |
Mapka jak dojechać autostradą
Mapka jak się dostać autobusem
Okrążenie toru 360 z Carlosem Sainzem
Nick Heidfeld na testach z Kubicą
Według doniesień portali, poza Kubicą, Nick Heidfeld był również w drodze do Aragonii. Został zauważony w tą niedzielę na podjeździe do toru. W LMP1 pozostały tylko możliwości angażu w Manor i ByKolles. Kierowcy pojazdów Toyota, Rebellion i DragonSpeed zostali już potwierdzeni.
Testy w Hiszpanii były planowane już w styczniu
Według portalu www.autocar.co.uk, Lawrence Tomlinson, już w styczniu wspominał o planowanych testach w Hiszpanii, które mają uruchomić duży program testowy.
Aktualizacja: Poniedziałek, 19.02.2018
Po pierwszej sesji testowej zespół ByKolles z Tomem Dillmannem za kierownicą uzyskał czas 1’18″3, Dallara SMP z Michailem Aleshinem 1’18″45, a Manor-Ginetta prowadzona przez Charliego Robertsona 1’24″88. Team SMP zrobił 7-8 okrążeń, a obok Aleshina za kierownicą zasiedli także na zmianę Vitaly Petrov i Egor Orudzhev.
MANOR wykonał wiele indywidualnych okrążeń i tylko jedną sekwencję. W ByKolles na przemian jeździli Tom Dillmann i Ling Kang. Obecny jest również Jumbo Lmp2, w którym Giedo Van der Garde uzyskał czas 1’23″8.
W Hiszpanii LMP1 Ginetta G60-LT-P1 czeka na testy z Robert Kubica, który testować będzie jutro. Oprócz Polaka w testach weźmie udział Paul Di Resta.
Dziś testy LMP1 na torze Aragon z najlepszym czasem 1’17 “657 ukończył zespół SMP Racing w którym jeździli dziś : Michaił Aleshin i Matevos Isaakyan. Kierowcy SMP Rracing pokonali ponad 100 okrążeń pierwszego dnia testów. Zespół, z którym testować od wtorku będzie Robert, uzyskał czas 1’19 “276, a za kierownicą na przemian prowadzili LMP1 Charlie Robertson i mistrz World Series 2015, Oliver Rowland.
Kubica w wywiadzie dla Eleven Sports : Będę walczyć dalej o cel, który jest bliżej niż dalej.
Robert Kubica w szczerej rozmowie z Eleven Sport podczas prezentacji Williamsa przyznał, że do celu brakło bardzo niewiele, wszystko rozegrało się na mecie. Polak nie zamierza poddawać się i chce swoją pracą oraz zaangażowaniem osiągnąć wyznaczony cel – podstawowego kierowcy wyścigowego F1. Krakowianin opowiada również o swojej roli w zespole, zdradzając, że pierwsze modyfikacje w bolidzie Williamsa zostały wprowadzone już we wrześniu ubiegłego roku, po jego pierwszych jazdach w symulatorze
Więcej na : Robert Kubica: Będę walczyć dalej o cel, który jest bliżej niż dalej.
Aktualizacja: Wtorek, 20.02.2018
Bez zmian w Motorland Aragon. Poranna sesja to dominacja BR1 zespołu SMP Racing. Rosyjski prototyp uzyskał 1.17.580. ENSO CLM P1 / 01 z ByKolles Racing uzyskal drugi czas (ponad 2s straty) dzięki Oliverowi Webbowi.
CEFC TRSM Racing ukończył tylko 14 okrążeń w Ginetta G60-LT-P1, z najlepszym czasem w ponad 4 sekuny gorszym od BR1 i SMP Racing. Wygląda na to, że to Paul Di Resta testował w brytyjskim LMP1. Dallara P217 / z Racing Team Nederland miała stratę w wysokości 0.1s do Manora.
Aktualizacja: Środa, 21.02.2018
Robert Kubica jest od wczoraj na torze w Hiszpanii, jednak w obecnej chwili nie ma informacji o czasach jakie uzyskał. Ginetta G60-LT-P1 zespołu, w którym testuje Polak, osiągnęła wczoraj maksymalną prędkość 340 km/h. Dla porównania Witalij Pietrov swoim LMP1 teamu SMP Racing jeździł z maksymalną prędkością 352 km/h. Jak informuje endurance-info.com prace CEFC TRSM Racing dziś nieco zwolniły. Natomiast zespół ByKolles Racing borykał się z problemami silnika.
Dyrektor techniczny Ginetta o testach LMP1 Kubicy w Hiszpanii
Dyrektor techniczny Ginetta, Ewan Baldry, wypowiedział się odnośnie testów LMP1 na torze Aragon oraz przejazdów Charliego Robertsona i Olivera Rowlanda: “Wszyscy jesteśmy zachwyceni postępem w tym momencie”. Robert Kubica obecny jest na torze w Aragon już od wtorku, jednak Ewan Baldry nie chciał zdradzić czy Polak brał udział w testach. Lokalne źródła podają, że Kubica jeździł, nie uzyskując na razie żadnych znaczących wyników.
Sirotkin : “Nie jesteśmy tu, aby być grzecznymi dziećmi i się poddać.”
“Dla jednego to jest bolesne, dla drugiego nie, ale mimo to jesteśmy tutaj i rozmawiamy ze sobą” – powiedział Siergiej Sirotkin dla Motorsport-Total “Mogę zrozumieć jego sytuację i naprawdę go szanuję. Wiele osiągnął, ale nie jesteśmy tu, aby być grzecznymi dziećmi i się poddać.”
“Każdy walczy o swoje i on to rozumie. Stało się, jak się stało” – twierdzi Sirotkin i podkreśla normalne stosunki z Kubicą, nie widząc konieczności wyjaśniania tego z Polakiem. “To jest doświadczony facet. Nie będę sto razy powtarzał słowa ‘szacunek’ i wyliczał jego osiągnięć, ale i on to doskonale rozumie, dlatego nie ma konieczności rozmowy na ten temat”.
Zwycięzcy konkursu Williamsa spotkali się z Kubicą, Sirotkinem i Strollem [Wideo]
Robert Kubica podczas prezentacji Williams Martini Racing spotkał się z dwójką Polaków Agatą i Grzegorzem, zwycięzcami konkursu Williamsa. Nagrodą w konkursie był udział w prezentacji i spotkanie z kierowcami zespołu z Grove. Jak mówią, spełniło się ich marzenie – poznali Roberta. Zobaczcie co mówili i jak było.
Kubica na treningu kolarskim z przyjacielem Kevinem Cecconem
Wszyscy czekali na zdjęcia z testów LMP1 Robert Kubica, a tymczasem mamy zdjęcie Polaka upalającego dwa kółka.
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media