Wczoraj na jednym z zagranicznych forum mnie olśniło, lub ponownie w głowie zamąciło poukładany wstępnie logiczny ciąg zdarzeń w relacji do R.K. Ktoś zadał proste pytanie…czemu Robert jedzie starym modelem C4? Dlaczego? Jaki cel?
Czy w takim razie i my mamy podstawy do pewnej dozy niepewności?
Abstrahując od wcześniejszych rozważań, logicznych wniosków, tego co w najbliższym czasie się wydarzy, dziś głośno myślę i zadaje sam sobie, ale i Wam, drodzy klubowicze nurtujące mnie pytania:
- Czy start Citroenem WRC, który w rzeczywistości od dwóch lat jest wycofany z rywalizacji w mistrzostwach, nie jest potwierdzeniem, a może poszlaką, na silną korelację z …no właśnie z powrotem do Formuły 1? Jakże idealnie pasują słowa Alonso, o których ostatnio wspomniał Jurek Krak:
o Alonso: Jeśli Kubica chce wrócić do F1, nie może po prostu opuścić szpitala i zacząć w niej jeździć. Potrzeba treningu, musi ‘obudzić’ swoje umiejętności w prowadzeniu pojazdu. Musi zacząć ćwiczyć nawyki zarówno fizycznie, jak i umysłowo. Trzeba znów stać się profesjonalnym kierowcą w głowie. Udział w rajdzie był/jest (od autora) etapem tego procesu”
- Bo jeśli załóżmy Robert, miałby faktycznie przyszły sezon spędzić w rajdach, to czy właśnie listopadowe starty nie byłyby wyśmienitą okazją do przetestowania auta, które startuje obecnie w stawce i będzie również w sezonie 2013?
- Czemu sięga po pojazd, który już od roku 2011 nie jest użytkowany przez najlepszych kierowców tej kategorii wyścigowej?
- Czy jest to jak wspomina Magelot karta przetargowa?…i pokazanie, zobaczcie, dla mnie nie ma już żadnych barier w psychice, osiąganiu maksymalnych prędkości, a poziom refleksu wyczucia i intuicji osiągnął mój przed wypadkowy poziom?
- Czemu Robert nie jedzie jak pierwotnie zakładaliśmy Fordem Fiestą WRC z M–Sport? Czy coś się wydarzyło/ lub na pewno się dzieje, co powoduje/spowodowało, że szanse na F1 już w 2013 są bardzo realne?….. a żadnych uzgodnień nie ma, bo i systematyczne starty nie wchodzą w rachubę?
Być może szukam/szukamy, przysłowiowej „igły w stogu siana”, ale tak jakoś wszystko nie trzyma się całości i logicznego rozwoju sytuacji – a może tak?, a jedynie z Naszego punktu widzenia tak zagmatwanie to wygląda?
Anna Cambiaghi, były kierowca rajdowy, rozmawiała z Robertem…zobaczmy co mieli do powiedzenia sobie.
Co sądzisz o wyborze, by Kubica kontynuował ściganie w rajdach?
Myślę, że to dobry wybór. Kierowca musi się uczyć, aby spróbować wszystkich typów rywalizacji przy dużej prędkości, od Formuły do rajdów. Więc to było jedno z doświadczeń w mojej karierze.
Kubica w Formule1, rajdy mogą być zatem poligonem dla ewentualnego powrotu na tor?
Rozwinę to trochę głębiej, w rajdach uczymy się improwizować, a w Formule 1 jest bardzo ważne, aby by dotrzymać prędkości maszynie z swoimi umiejętności technicznymi, jako kierowca.
Dlatego przed powrotem do Formuły 1, Raikkonen wybrał rajdy …?
Oczywiście, było to doświadczenie, które pomogło mu bardzo i widzieliśmy wyniki tego w tym sezonie, gdzie był bardzo konkurencyjny w Mistrzostwach F1. W tą niedzielę wygrał Grand Prix w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Nawet w rajdach Kubica pokazuje swoje wielkie umiejętności techniczne, zgadza się?
Tak, a to pokazuje, że kierowca może angażować się w wiele “prób prędkości” i we wszystkich z nich może wykazać swój talent. Szkoda, że jest to tradycja, która jest częścią francuskich kierowców oraz włoskich. To znaczy: Myślę, że kierowca jak Alonso, uznawany za najlepszego wśród tych, którzy jeżdżą w Formule1, nie da plamy, nawet w rajdzie.
To nie jest niebezpieczne, aby spróbować innych typów wyścigów, z którymi szczególnie nie jest się oswojonym?
Nie, bo trzeba tylko nauczyć się konkurować w innego rodzaju wyścigu i zdawać sobie sprawe z podstawowych zagrożeń. Istotne, jest by na koniec posiadać właściwe dane, które mogą być stosowane dalej w trakcie pracy zawodowej. Ja, na przykład, podczas jazdy rajdowej na lodzie, udoskonaliłem mój styl jazdy w konkurencjach szybkościowych, gdy trzeba było rywalizować na mokrym asfalcie.
Gdzie, kiedy rodzi się kierowca, który może brać udział w każdym rodzaju rywalizacji?
To “trochę” jest w DNA kierowcy: jeśli jesteś w Formule1, jesteś w stanie rywalizować w każdym rodzaju wyścigów. Trzeba tylko doskonalić swój styl jazdy.
Wróćmy do rajdów: Sebastian Loeb jest najlepszym kierowcą w historii?
Chciałbym powiedzieć, że oprócz niego, uważam że prawdziwym mistrzem, innym nazwiskiem, które chciałbym dodać, jest Walter Röhrl, kolejny mistrz w historii rajdów.
Czy jest kobieta, która prowadzi samochód w taki sposób, że “ma to coś” do tych sportów?
W pewnym momencie było więcej kobiet rywalizujących w sportach samochodowych. Spotkałem wiele kobiet w mojej karierze, które rywalizowały różnymi autami i to z sukcesami, również w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Teraz liczba kobiet spadła.
Dlaczego, twoim zdaniem?
Trochę, ponieważ zawsze jest ta mentalność, że silnik powinien być wyłączną domeną mężczyzn i trochę, ponieważ pozostało przeświadczenie, że kobiety nie mają odwagi, by spróbować zaangażować się mocniej w te dyscypliny.
Ostatnie pytanie: można być jednocześnie wielkim kierowcą samochodowym i motocyklowym?
Nie mogę oceniać na podstawie swojej osoby. Być może to nie jest takie łatwe być mistrzem zarówno w samochodzie jak i na motocyklu, ponieważ trzeba mieć inne podejście do tych sportów. Ale były również przypadki osób, które były doskonałe w obu sportach, jak Mike Hailwood.
W poprzednim wpisie pisaliśmy o:
-Robercie na rajdzie Monte Caio.
-Citroenie C4 WRC w rękach Roberta.
Aktualizacja:
RENAULT RALLY EVENT – Robert pojedzie Renault Clio 1600 z Manualną skrzynią biegów :-)
Klub Kibiców Roberta Kubicy
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media