To już dzisiaj Robert Kubica zasiądzie ponownie za kierownicą bolidu Williamsa podczas przedsezonowych testów w Barcelonie. W poniedziałek i wtorek Polak spełniał swoje obowiązki w garażu, a samochód dzieliło między sobą dwóch podstawowych kierowców: Sirotkin i Stroll.
Pomimo, że Kubica jako kierowca rezerwowy nie przejechał w poprzednie dni żadnego okrążenia, zainteresowanie jego osoba było olbrzymie. Teraz wszyscy jesteśmy bardzo ciekawi, jakie będą rezultaty przejazdów. Życzymy pomyślnych testów.
Przedsezonowe testy na torze Circuit de Catalunya Barcelona w naszym klubie – pierwsza sesja 26.02-01.03.2018
1 Dzień – charakterystyka toru. (link),
2 Dzień – z Robertem Kubicą (link),
3 Dzień – z Robertem Kubicą (link),
4 Dzień – (link)
Przewodnik kibica dla wybierających się na testy (link),
Robert Kubica – przedsezonowe testy na torze Circuit de Catalunya Barcelona w naszym klubie – druga sesja 06.03 – 09.03.2018
1 Dzień – opis drugiej sesji (link)
2 Dzień – opis drugiego dnia drugiej sesji (link)
Relacje oraz live time (czwartek, 8 marca)
F1today:
live blog : (link)
Sky Sports:
08:00 – 18:00 Live blog Sky Sports (link)
21:00 – podsumowanie dnia, Day One
21:00 – Ted’s Notebook, Day One
Eleven Sports 1
Czwartek 21:00
Piątek 23:00
Line-up i pogoda na czwartek 8 marca 2018
Wyniki testów: wtorek i środa
Fotogaleria
Aktualizacje
W tak pięknym dniu dla Wszystkich kobiet chcielibyśmy powiedzieć, że :
Lilia kwitnie, róża opada, czerwony tulipan swe płatki składa,
My korzystając z tej sposobności, Życzymy Wam w Dniu Kobiet,
Dużo szczęścia, zdrowia i radości.
Niech Wam życie słodko płynie – w każdej chwili i godzinie.
Życzy @Admin Robert Kubica Klub Kibiców
Przejazdy Roberta
Here’s some slow-mo pitstop action to get you going! #FW41 #F1Testing #F1 pic.twitter.com/xfYNEI9ku0
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) March 8, 2018
Robert Kubica kończy swoje przejazdy czasem 1:19.629
Polak przejechał 73 okrążenia i na super miękkich oponach uzyskał bardzo dobry – najlepszy do tej pory dla Williamsa, czas 1:19.629. W użyciu była również miękka mieszanka, a uzyskany na niej czas to 1:20.119
“Trzeci kierowca zespołu Williams jest jego wybawieniem.” – Juanjo Saez, dziennikarz z hiszpańskiego portalu motorlat.com komentuje:
“Wydaje się to niewiarygodne, ale jest prawdziwe. Trzeci kierowca zespołu Williams jest jego wybawieniem. Nawet nie chodzi o punkty, bo nie mieliśmy jeszcze ani jednego wyścigu, ale popatrzmy na kwestie o mniejszym znaczeniu. To one decydują o tym, czy odnosi się sukces. Kubica to jedyny kierowca rezerwowy, który pojawił się na torze w Barcelonie w drugiej turze testów. A przecież to tydzień, gdy prace nad samochodami są bardziej zaawansowane, gdy etatowi kierowcy muszą je lepiej poznać. Dlaczego Kubica? To bardzo proste. W Grove są świadomi tego, że ich kierowcy nie mają doświadczenia, aby zebrać niezbędne dane na torze. Weteran Kubica jest pod tym względem lepszy. To nie przypadek, że ma świetną reputację w tym zakresie w świecie Formuły 1”
Robert Kubica najszybszy w Williamsie! Kubica robi różnicę!
Robert Kubica wyśmienicie wykonał swoją pracę! Najlepszy czas zespołu Williams podczas testów w Barcelonie należy do Polaka. Kubica wykręcił dzisiejszego dnia czas 1.19.629 na oponach SuperSoft. Zespołowy kolega, Lance Stroll, na oponach UltraSoft nie zdołał poprawić czasu Roberta i ukończył dzień z czasem 1:20.262. Jutro kolejna dawka emocji! Brawo Robert! Dziękujemy!
Robert Kubica o dzisiejszych testach, systemie halo, startach w LMP1 i.. kibicach
Podczas dzisiejszych jazd uzyskał Pan najlepszy jak dotychczas czas spośród kierowców Williamsa, lecz nie skorzystał Pan w tym celu z hipermiękkich opon? Czy jest to coś, co będzie miało miejsce jutro?
RK: Nie korzystaliśmy z hipermiękkich opon, ponieważ podczas testów były inne priorytety i nie to było celem moich jazd. Zespoły muszą zadeklarować wybór opon na długo przed testami, w zależności od swoich planów, dlatego w naszym przypadku jeździmy głównie na miękkich [żółtych] oponach. Mamy też oczywiście inne mieszanki, ale koncentrujemy się na swoim programie, a nie na czasach.
Kilku kierowców miało już pewne przygody z wsiadaniem i wysiadaniem z tegorocznych aut. Czy gdyby wśród kierowców była ankieta na temat potrzeby korzystania z Halo, jakie byłoby Pana zdanie?
RK: Na szczęście ten wybór nie należy do mnie. Uważam, że FIA robi znakomitą robotę w kwestii poprawy bezpieczeństwa w Formule 1, jak i w ogóle w motorsporcie. Zajmuje się tym sztab specjalistów i tak naprawdę nie widzę żadnych przeciwwskazań [dla Halo], może poza wyglądem, do którego myślę wszyscy się przyzwyczają. Jest to zatem pozytywna zmiana, szczególnie że chodzi tu o bezpieczeństwo.
Jakie są plany na przyszłość, zwłaszcza te związane z LMP1?
RK: Plany – jeżeli mowa o LMP1 – są takie same jak miesiąc temu. Nie podjąłem jeszcze ostatecznej decyzji, ale ta zostanie i musi zostać podjęta. Mój harmonogram w Williamsie jest dosyć napięty, dlatego też należy się nad tym głębiej zastanowić. Jest to wykonalne pod względem logistycznym, gorzej jeśli chodzi o czas.
Nie ukrywam, że chciałbym się ścigać, a LMP1 ma swój klimacik i byłoby to dla mnie nowe doświadczenie. Sam pomysł pojawił się dwa lata temu, ale musi to być dobrze wykonane, a nie tak jak miało to miejsce rok temu [z programem ByKolles].
A jak to jest powrócić do F1 i zobaczyć ten sam entuzjazm ze strony kibiców?
RK: Nie ukrywam, że jest to fajne uczucie i tym bardziej fajnie jest zobaczyć polskich – i nie tylko – kibiców na trybunach. Otrzymałem sporo ciepła przy moim powrocie.
Źródło: Świat wyścigów
Podsumowanie trzeciego dnia testów – Informacja prasowa Williams
Paddy Lowe, dyrektor techniczny: Dziś rano mieliśmy Roberta, a Lance po południu. Koncentrowaliśmy się na pracy z różnymi mieszankami opon, czego jeszcze do tej pory nie zrobiliśmy podczas zimowych testów. Przez cały dzień nie mieliśmy problemów, a rano wykonaliśmy trochę dobrych przejazdów z Robertem i była to właściwie jego pierwsza szansa, żeby prowadzić samochód w przyzwoitych warunkach. Jestem pewien, że mając więcej czasu, mógłby się jeszcze bardziej poprawić, ale otrzymaliśmy dobre wyniki i dobre informacje od Roberta. Popołudnie z Lance zaczęło się dobrze, ale niestety, pogubiliśmy się w ustawieniach i nie zrobiliśmy żadnego czasu na bardziej miękkiej mieszance. Na koniec dnia znaleźliśmy kilka ważnych wskazówek i możemy jutro nad tym dalej pracować.
Robert Kubica: Tego ranka był to mój drugi raz w samochodzie. Warunki były lepsze niż w zeszłym tygodniu przy wyższych temperaturach, chociaż rano było jeszcze dosyć zimno. Potrzebowałem jeszcze następnego pół dnia, aby jeszcze więcej pojeździć i przeprowadzić bardziej szczegółowe testy w bolidzie w celu pozyskania kolejnych danych. Wypróbowaliśmy bardziej miękkie mieszanki, przechodząc od miękkiej do supermiękkiej, aby uzyskać podstawowe informacje na temat opony. Teraz musimy przejrzeć dane i spróbować wszystko przeanalizować.
Lance Stroll: Czuję się dobrze, zebraliśmy trochę kilometrów w samochodzie, więc nie mogę się doczekać wyjazdu do Australii. Po prostu trzeba dalej nad pracować i to jest kluczem, ponieważ wciąż jest wiele do zrobienia, ale wszyscy mają tak samo. Naprawdę nie wiemy, gdzie się teraz znajdujemy i przekonamy się o tym w Melbourne. Niewiele można wywnioskować z czasów, ponieważ każdy ma inny poziom paliwa i próbuje wiele różnych rzeczy. Z uwagi na rozwój wszystkich, środek stawki będzie chyba jeszcze bliżej siebie niż w ubiegłym roku. W tym tygodniu przejechaliśmy więcej i była też lepsza pogoda, więc mieliśmy znacznie lepsze warunki. Samochód ciągle potrzebuje trochę pracy, żeby zrozumieć balans, opony i tak dalej, ale zobaczymy.
Według informacji prasowej Williamsa w jutrzejszych testach wezmą udział: Sergey Sirotkin (rano) i Lance Stroll (po południu). Tym samym, pomimo oczekiwań, nie zobaczymy jutro za kierownicą Roberta Kubicy.
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media