Co będzie teraz z Williamsem? Robert Kubica wzbudza zainteresowanie FOM. Można go coraz częściej zobaczyć w obiektywach kamer. Właściciele Formuły 1 czują coraz bardziej, że nazwisko Kubica wywołuje zainteresowanie w mediach a to co się dzieje w drużynie z Grove powoduje wzrost spekulacji na temat przyszłości Polaka w paddocku. Niezadowolenie z modelu bolidu, który stworzył Paddy Lowe, płynie ze wszystkich stron. Czy Robert wystąpi w pierwszym treningu w Chinach?
Dyrektor Techniczny Williams Martini Racing Paddy Lowe mówi, że po rozczarowującym Grand Prix Bahrajnu zespół musi dogłębnie przyjrzeć się temu, co wpłynęło na ich tempo. Cała ekipa musi współpracować razem, inteligentnie i sumiennie od tej chwili.
Williams przez cały weekend w Bahrajnie miał potężne kłopoty jakich nie doświadczył w swojej karierze od 40 lat. Widmo fatalnego występu zespołu zaczęło wyłaniać się w sesjach treningowych. Uwidoczniło totalnie w sesji, gdzie dwóch kierowców nie przeszło do dalszej sesji i odpadło już w Q1. Osiemnaste i dwudzieste miejsce to było wszystko na co stać było zespół w tych kwalifikacjach. Ta sytuacja nie poprawiła się także w wyścigu. Sergey Sirotkin i Lance Stroll byliby dosłownie ostatni w wyścigu, gdyby nie kary dla dwóch innych kierowców i ostatecznie zajęli czternaste i piętnaste miejsce, za Marcusem Ericssonem, który zdobył pierwsze punkty w swoich pięćdziesięciu wyścigach – co jeszcze bardziej pogrążyło perspektywy dla Williamsa w walce o jakiekolwiek punkty w klasyfikacji konstruktorów.
Cała sytuacja sprawia, że Williams jest jedyną drużyną, która do tej pory nie zdobyła punktu w tegorocznych mistrzostwach i w związku z tym pozostaje na samym końcu w klasyfikacji Konstruktorów.
Ekipa ma tydzień na zbadanie i wprowadzenie zmian do ich aktualnego tempa. W następny weekend odbywa się GP Chin.
“Nie był to idealny koniec bardzo trudnego weekendu dla drużyny. Nie mieliśmy dziś tempa, by rywalizować z żadnymi innymi bolidami poza naszymi“, powiedział Lowe.
“Musimy zobaczyć, jak rozwija się sezon, ale myślę, że każdy debiutujący kierowca powinien mieć trochę czasu“, powiedziała Claire Williams. Broniąc młodych i niedoświadczonych i nadal wysoko sponsorowanych kierowców zespołów, dodała: “Uważamy, że ważne jest wspieranie młodych talentów“.
Lance Stroll powiedział: “Balans samochodu nie jest właściwy, brakuje nam przyczepności, a także tempo pozostawia wiele do życzenia. Wszystko musi się polepszyć. “
Miliarder Lawrence Stroll, ojciec i główny finansista Lance’a, został uchwycony w napiętej rozmowie z szefem Williams, Paddy Lowe w Bahrajnie.
Wszyscy zastanawiają się nad rezultatami rozmowy pomiędzy Lawrencem Strollem – ojcem Lanca Strolla a Paddy Lowe.
Paddy Lowe zaraz po GP Bahrainu udał się do głównej siedziby zespołu by przeanalizować sytuacje. Według portalu motorsport.com istnieje duże prawdopodobieństwo wystąpienia Roberta Kubicy w FP1 w GP Chin. Sytuacja jest nerwowa i nie wiadomo gdzie nas to zaprowadzi.
Robert Kubica
Robert w wywiadach, jakie mieliśmy możliwość zobaczyć, wydaje się wyglądać na spokojnego o swoją przyszłość. Niektórzy widzą utalentowanego i doświadczonego kierowcę rezerwowego Roberta Kubicę jako potencjalnego zbawcę Williamsa. Nasz rodak powiedział austriackiej telewizji ORF w Bahrajnie na temat kondycji zespołu: “Nasze tempo po prostu nie jest wystarczająco dobre. Mogliśmy już zobaczyć, że mieliśmy problemy podczas testów w Barcelonie. Lance wykonał dobrą robotę w Melbourne, ale problemy pozostają takie same. Ale wiemy, nad czym musimy popracować. “
Dobitnie potwierdził to w wywiadzie dla telewizji Eleven : “ rozwiązanie jest proste tylko trzeba mieć jaja” – Robert Kubica
Technicznie Williams
FW41 to pierwszy zbudowany bolid przez Paddy Lowe. Podczas gdy jedni narzekają na kierowców drudzy narzekają na bolid. W Bahrajnie można było zauważyć, że zespół, aby uniknąć problemów z chłodzeniem bardziej “otworzył wnętrzności” bolidu. Według Giorgio Pioli były bardziej “otwarte” niż kiedykolwiek. Miało to na celu ograniczenie przegrzewania się które było widoczne już w Australii. FW41 jest zlepkiem rozwiązań zaczerpniętych z Mercedesa oraz Ferrari oraz wynikiem wielu kompromisów. Jednoznacznie widać, że te rozwiązania nie dają rezultatów.
Historia
Williams zadebiutował podczas Grand Prix Argentyny 1978. Od tamtej pory wystąpili w 679 GP, zdobyli dziewięć tytułów mistrza świata konstruktorów Formuły 1, siedem tytułów w klasyfikacji kierowców, 114 zwycięstw w wyścigach i 128 pole positions.
Ostatnio odnieśli zwycięstwo F1 w Grand Prix Hiszpanii w 2012 roku, kiedy to pastor Maldonado zdobył pierwszą Grand Prix w tym dniu. Było to pierwsze zwycięstwo w wyścigu od czasu Grand Prix Brazylii w 2004 roku.
Pytanie jakie się nasuwa jest oczywiste :
Co dalej z ekipą Williams i Robertem?
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media