^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 16 maja 2018

Robert Kubica : Sezonowe testy F1 po GP Hiszpanii – dzień drugi

Robert Kubica rozpoczyna dziś sezonowe testy F1 na torze Circuit de Barcelona Catalunya, po tegorocznej edycji GP Hiszpanii. Testy odbywają się w godzinach od 9:00 do 18:00 czasu lokalnego, z godzinną przerwą obiadową o godz. 13:00. Robert bardzo czeka na ten dzień i jak mówi “Dużo może się okazać i może się dużo wydarzyć, akurat będzie to pozytywny dzień nie tylko dla zespołu jak i dla mnie.” , dodając “Niektóre rzeczy, o których mówię od 2-3 miesięcy mogą się okazać, czy to jest ta droga czy też nie.” Zapraszamy do komentowania – wspólnego Kubicowania podczas dzisiejszego dnia testów Roberta Kubicy w Barcelonie.

Robert Kubica w sezonowych testach F1 w Barcelonie

Polak zapowiada, że będzie to ważny dzień i wskazuje, że nie będzie czerpał przyjemności z racji stanu technicznego jaki prezentuje bolid FW41. Na pytanie o pomysł na rozwiązanie problemów Williamsa Robert Kubica odpowiedział w swój niebanalny sposób z którego jest znany:

“Nie mam pomysłu. Ja czuję, co jest według mnie nie tak i powiedziałem to zresztą od samego początku, od pierwszych testów, ale ja nie jestem inżynierem i nie wiem, jak to rozwiązać! To bardzo proste. Ja nie spędzałem dzieciństwa i lat ucząc się, jak się projektuje podzespoły bolidu Formuły 1, tylko uczyłem się jeździć i zdobywałem wiedzę o tym, co czuć tyłkiem i co się dzieje w głowie kierowcy. Zbierałem doświadczenia w tej dziedzinie. To nie jest tak, że przyjdzie jedna osoba i powie, co trzeba zrobić i wszystko się rozwiąże w 24 godziny. Tym bardziej, że czasu już minęło sporo, a na razie… Myślę, że to będzie taki test prawdy. Będzie bardzo ważny dla tych osób, które są ściślej związane z sekcjami bolidu, które według nas stwarzają problemy.”  – mówi Robert Kubica w wczorajszej rozmowie z Cezarym Gutowskim dla Przeglądu Sportowego (link)

Nadmieniając sezon 2009 i sytuacje prawie adekwatną do dzisiejszej, Robert wspomniał, że w końcowych wyścigach stali na podium i do końca nie zdawali sobie sprawy jak to zrobili…

“Ale staliśmy. To znaczy ja stałem. I mój zespół [na podium – przyp.]. Najpierw trzeba będzie popracować nad stabilnością całego bolidu. I nie chodzi tu o stabilność jako przyczepność, tylko zrozumienie, co się dzieje z tym bolidem w zakrętach, a dopiero później będziemy mogli myśleć o wynikach i co zrobić, żeby stał się szybszy.” – dodaje nasz kierowca.

Warto przypomnieć wywiad dla Elevensports.pl przed samym GP Hiszpanii przeprowadzony przez Macieja Jermakowa

Powyższe sytuacje oraz czytanie między wierszami zapowiada ciekawy rozwój wypadków w niedalekiej przyszłości. Czy uda się w miarę szybko odnaleźć balans bolidu FW41? Czy splot zdarzeń pozwoli na pełny występ Robertowi w weekendzie GP? Sytuacja jest skomplikowana z różnych względów (finanse, umowy), lecz nie niemożliwa. Czy to będzie Williams a może jak doszukują się kibice inny zespół?

Ciśnie się cytat w tym miejscu naszego Idola :

Ja uważam, że lepiej po cichu robić swoje, a potem zaskoczyć wynikiem”

Emocje do pełna rozgrzał Craig Scarborough ceniony specjalista od spraw technicznych związanych z motorsportem szczególnie z serią F1, FE WEC. W podsumowaniu dotychczasowego przebiegu sezonu F1 dla portalu http://3legs4wheels.com, wyraził swoje zdanie na temat sytuacji w Williamsie oraz “sprzedał” newsa z ostatniego FP1 przed GP Hiszpanii.

Powyżej cała opinia do wysłuchania w języku angielskim na temat Williamsa. Od 4 min na temat przejazdów Roberta w FP1. Czasy są osobną sprawą którą wszyscy widzą ale na podstawie znajomych z paddocku – Robert był wyraźnie szybszy od swoich kolegów z zespołu pełniących role podstawowych kierowców – z wielkim entuzjazmem oświadczył Craig. Craig Scarborough jest także przekonany, iż żaden z podstawowych kierowców Williamsa nie jest liderem a takie cechy ma Robert Kubica i najprawdopodobniej drużynę Franka Williamsa czekają trudne decyzje w przyszłości.

DZIENNIKARZ: Robert Kubica bierze udział w FP1, czy znasz opinie, czy mówi się o tym w paddocku?
Craig Scarborough: O tak, ja nie jestem najlepszy w ocenianiu kierowców szczególnie na podstawie czasów. Ciężko jest odłożyć na bok komentarze, bo wszyscy chcą, żeby Robertowi poszło jak najlepiej, ale słyszałem od ludzi, że Robert jest po prostu szybszy od swoich kolegów z zespołu, po wszystkich korektach dotyczących opon i tego rodzaju rzeczy i tą opinię przedstawiali ludzie, którzy mogą to poprzeć danymi i ja im wierzę. Znamy Roberta, jest wspaniałym, doświadczonym kierowcą od dłuższego czasu, i jest jeszcze inny aspekt całej sprawy – lider, który by trochę pokierował, wskazał kierunek bardzo by im się przydał, bo z całym szacunkiem dla obecnych kierowców, nie są to liderzy, choćby z braku doświadczenia. Być może przed Wiliamsem stoją trudne decyzje i miejmy nadzieję, że Robert weźmie udział w wyścigach.
DZIENNIKARZ: To były by wspaniałe wiadamości, mogło by to wpłynąć na morale…
Craig Scarborough: Tak, ale wiele czynników wpływa na sukces zespołu, ale wiesz, mając dwóch kierowców z dużym finansowaniem, to oddanie nawet kilku wyścigów mogłoby się odbić na rachunkach…

DZIENNIKARZ:No tak, wypłacanie pensji też jest dobre dla morale.. [śmiech]

Zapraszamy do komentowania w na dole wpisu oraz do kibicowania Robertowi.


Tor Circuit de Barcelona-Catalunya

Tor otwarty we wrześniu 1991 Długość okrążenia: 4,655 km Długość toru: 307,104 km 16 zakrętów (9 prawych i 7 lewych) 66 okrążeń

Typowe dla przebiegu toru są długie, pokonywane z dużą prędkością, zakręty, będące sporym wyzwaniem dla opon oraz bolidu. Samochody z lepszym pakietem areodynamicznym mają tu zdecydowanie przewagę. Oprócz długiej prostej czasy okrążeń są dominowane przez pełną zakrętów część środkową. Tutaj konieczny jest dobry balans bolidu. Z uwagi na sporą ilość wolnych odcinków stosunkowo wysokie jest obciążenie hamulców. Po krytyce ze strony MotoGP tor otrzymał nową nawierzchnię.

mapa grand prix hiszpanii 2018

Sezonowe testy F1 Pogoda

Jeśli wybieracie się na testy i nie wiecie jak dotrzeć na tor, pomocny okaże się Przewodnik kibica.

RELACJE live:

Żadna Tv nie będzie relacjonować z testów. Wysłannicy Elevensports.pl będą na miejscu i zobaczymy relację we wtorek o godz. 18 w Eleven Sports 2 oraz w środę o godz. 22:45 w Eleven Sports 1. My zapraszamy do klubu i komentowania gdyż na miejscu są nasi klubowicze.

Czasy kierowców można będzie śledzić na Livetimingu

Sezonowe testy F1 Driver Line-up

ZespółDzień 1 (15.05)Dzień 2 (16.05)
MercedesLewis HamiltonValtteri Bottas
FerrariSebastian VettelAntonio Giovinazzi
Red BullMax VerstappenJake Dennis
Force IndiaNicholas LatifiNikita Mazepin
WilliamsOliver RowlandRobert Kubica
RenaultCarlos SainzJack Aitken
Toro RossoSean GelaelPierre Gasly
Haas F1 TeamRomain GrosjeanKevin Magnussen
McLarenStoffel VandoorneLando Norris
SauberAntonio GiovinazziCharles Leclerc
   
Testy PirelliDzień 1 (15.05)Dzień 2 (16.05)
Force IndiaGeorge RussellNicholas Latifi
McLarenLando Norris / Oliver TurveyStoffel Vandoorne


Czasy:

Zdjęcia :

Filmy:

Wyniki drugiego dnia testów

Wyniki testów F1 Robert Kubica Barcelona 2018

Robert Kubica po testach – wypowiedzi

Robert Kubica : “To był ciekawy dzień z punktu widzenia jazdy i ciekawy jeśli chodzi o gromadzenie danych. Teraz będzie intensywny czas w bazie, żeby wyciągnąć z tego jak najwięcej” mówi Robert Kubica. “Skoro zespół postanowił, że mam jechać, to chciałem pomóc i mam nadzieję, że to doceniają. Dużo się działo. Dużo danych. Interesujący dzień z punktu widzenia jazdy, ale jeszcze ciekawszy dla aerodynamików w fabryce. Musimy rozwiązać parę problemów, ale nie zrobimy tego w 24h. Sprawdzaliśmy nawet rzeczy, których normalnie byśmy nie sprawdzali. Jestem tu, aby pomóc. Dawałem z siebie wszystko, jak zawsze. Mamy dużo danych. Lepszy czas niż kierowcy? Warunki były lepsze…”

Wstępny program testów Roberta Kubicy  zakładał 160 okrążeń,jednak plany uległy zmianie, mimo to zespół wykonał cały zaplanowany program.

Robert Kubica : “Dzień był intensywny i interesujący z punktu widzenia kierowcy, ale też pod kątem aerodynamiki, bo przejechaliśmy dużo okrążeń wykorzystując różne części aerodynamiczne czy też ich konfiguracje. Chłopaki w fabryce będą mieli się czemu przyjrzeć. Zobaczą, ile możemy z tego wycisnąć. Chcieliśmy też zyskać więcej pewności co do tego, co robimy w fabryce. Nie znaleźliśmy żadnych rozwiązań. Nie ma w tym żadnej magii. Sytuacja nie jest prosta. Potrzeba czasu, żeby ją rozwiązać. O ile w ogóle uda się ją nam rozwiązać. Dziś było pracowicie. Zrobiliśmy sporo trudnych rzeczy, bo naprawdę nie jest to łatwe zmieniać bolid w każdym kolejnym wyjeździe. Nie pracowaliśmy nad zoptymalizowaniem balansu, ale bardziej nad tym, żeby zrozumieć co się dzieje z naszym bolidem. Mam nadzieję, że do Austrii (gdzie Robert ponownie zasiądzie podczas piątkowej sesji w bolidzie Williamsa) nasz samochód będzie lepszy. Czas pokaże, co się stanie. Musimy być skupieni, ciężko pracować i nadal próbować rozwiązać nasze problemy.”


Robert Kubica – – The unfinished story [Documentary] TRAILER

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Robert Kubica - Klub Kibiców
o 07:55

Udostępnij:

error: Content is protected !!