Circuit de Barcelona-Catalunya w Hiszpanii po raz kolejny w tym miesiącu staje się areną, pierwszego pokazu sił, taktyki, strategii zespołów w rozpoczynającym się już za dwa tygodnie sezonie w Australii. Druga tura testów zacznie się dziś i potrwa do 1 Marca. Zespół ROKiT Williams Racing zmienia taktyktę i Roberta Kubica pojedzie w dwóch pełnych dniach testowych. Zapraszamy do komentowania.
Robert Kubica pojedzie pełne dwa dni w tej turze testów F1 na torze w Montmelo pod Barceloną. Zespół jak i kibice liczą na dobre choć nieznane wyniki bolidu FW42. Ekipa z Grove w tempie ekspresowym składała samochód i z nieznanych oficjalnie powodów musiała odpuścić dwa dni testowe w poprzedniej turze oraz dzień filmowy przed testami. Rzeczy, które zespół powinien sprawdzić przed wyjazdem na tor tak naprawdę były sprawdzane podczas sesji popołudniowej w 3 dniu testowym. Jest to znaczące opóźnienie na początku sezonu i aktualna sesja testowa wymagać będzie od całej ekipy nie lada wyczynu w postaci ekstremalnego wysiłku. Trzeba liczyć na dobrze złożony bolid – gdyż jakiekolwiek niedociągnięcia spowodują ponowne opóźnienia. Jest to arcy-trudne zadanie.
Zapraszamy do komentowania a nowości będziemy uzupełniać na bieżąco.
Tor Circuit de Barcelona-Catalunya
Lokalizacja: Montmelo, Hiszpania
Oficjalna strona toru: www.circuitcat.com
Adres: Circuit de Catalunya, Mas La Moreneta, 08160 Montmelo (Barcelona), Apartat de Correus 27, Spain
Telefon: +34 93 571 9700
Fax: +34 93 572 2772
Widok z satelity (Circuit de Barcelona-Catalunya)
Pogoda Barcelona
Tor otwarty we wrześniu 1991 Długość okrążenia: 4,655 km Długość toru: 307,104 km 16 zakrętów (9 prawych i 7 lewych) 66 okrążeń Najszybsze okrążenie wyścigowe: 1:15.641 (Giancarlo Fisichella, Renault, 2005) Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:14.648 (Fernando Alonso, Renault, 2006).
Typowe dla przebiegu toru są długie, pokonywane z dużą prędkością, zakręty, będące sporym wyzwaniem dla opon oraz bolidu. Samochody z lepszym pakietem areodynamicznym mają tu zdecydowanie przewagę. Oprócz długiej prostej czasy okrążeń są dominowane przez pełną zakrętów część środkową. Tutaj konieczny jest dobry balans bolidu. Z uwagi na sporą ilość wolnych odcinków stosunkowo wysokie jest obciążenie hamulców.
Jeśli wybieracie się na testy i nie wiecie jak dotrzeć na tor, pomocny okaże się Przewodnik kibica. (z 2018r.)
Opony Pirelli na testy 2019 w trzech kolorach
Potwierdzeni kierowcy na przedsezonowe testy 26.02 – 01.03.2018*
Zespół | Dzień 1 26.02 | Dzień 2 27.02 | Dzień 3 28.02 | Dzień 4 01.03 |
---|---|---|---|---|
Mercedes | Hamilton/Bottas | Bottas/Hamilton | Hamilton/Bottas | Bottas/Hamilton |
Ferrari | Leclerc/Vettel | Vettel/Leclerc | Leclerc/Vettel | Vettel/Leclerc |
Red Bull | Gasly | Verstappen | Gasly | Verstappen |
Racing Point | Stroll | Perez | Stroll | Perez |
Williams | Russell | Kubica | Russell | Kubica |
Renault | Hülkenberg / Ricciardo | Ricciardo / Hülkenberg | Hülkenberg / Ricciardo | Ricciardo / Hülkenberg |
Torro Rosso | Albon | Kwiat | Albon | Kwiat |
Hass | Magnussen | Grosjean | Magnussen/Grosjean | Grosjean/Magnussen |
McLaren | Noris | Sainz | Noris | Sainz |
Alfa Romeo | Giovinazzi | Räikkönen | Giovinazzi | Räikkönen |
* tabela aktualizowana
Rozkład Konferencji prasowych – po zmianach 18 luty
Statystyki z poprzednich testów 2017 i 2018
LINK do czasów LIVE GPToday
LINK do dnia 1 Robert Kubica – Przedsezonowe testy F1 w Barcelonie 2019 : Dzień 1
LINK do dnia 2 Robert Kubica – Przedsezonowe testy F1 w Barcelonie 2019 : Dzień 2
LINK do dnia 3 Robert Kubica – Przedsezonowe testy F1 w Barcelonie 2019 : Dzień 3
LINK do dnia 4 Robert Kubica – Przedsezonowe testy F1 w Barcelonie 2019 : Dzień 4
Social media