^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 13 marca 2019

Robert Kubica – Grand Prix Australii 2019

Robert Kubica i nowy sezon F1 rusza już dziś oficjalnie. Naszego rodaka zobaczymy na starcie do GP Australii 2019 jako podstawowego kierowcę zespołu ROKiT Williams Racing. Czekaliśmy na to 8 lat. Przeszliśmy przez różne etapy powrotu Roberta do królowej motorsportu. Najważniejsze, że te trudne chwile mamy już za sobą. Dziś oficjalnie możemy powiedzieć : mamy to! Robert Kubica wrócił do “domu” na dobre. Jesteśmy świadkami niemożliwego. Teraz nastał czas ciężkiej pracy z zespołem ale to jest pasja Roberta Kubicy. On jest w swoim żywiole. My wiemy, że da z siebie wszystko. Powiedzenie “przeżyjmy to jeszcze raz” nigdy jeszcze nie było tak prawdziwe.

Robert Kubica - Australian Grand Prix 2019

Robert Kubica “To będzie bardzo emocjonujące Grand Prix. To drugi debiut dla mnie po wielu latach spędzonych poza sportem. Mój ostatni wyścig Formuły 1 odbył się w Abu Zabi w 2010 roku, więc nie mogę się już doczekać wyjazdu do Australii z kilkoma sprawami, które można omówić i nauczyć się. Mam nadzieję, że spodoba mi się weekend, że wszystko będzie przebiegać płynnie bez większych problemów i będę mógł skoncentrować się na jeździe i odkryć nową Formułę 1. Jedną rzeczą jest prowadzenie samochodu F1, a co innego ścigać się z nim. Przez lata podejście do wyścigów zmieniło się, więc mam wiele rzeczy do odkrycia, ale nie mogę się doczekać.”

by @barelyreallewis


2018 FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX

Albert Park Circuit, Melbourne

Strona www.grandprix.com.au
Twitter: twitter.com/ausgrandprix/
Facebook: www.facebook.com/ausgrandprix
Bilety : Formula1.com,F1experiences.com

Australian Grand Prix Corporation,
Grand Prix House 220 Albert Park,
PO Box 577, South Melbourne, Victoria 3205
Telefon: +61 3 9258 7100
Fax: +61 3 9699 3727

Pierwsze Grand Prix – 1996
Liczba okrążeń – 58
Długość toru – 5.303KM
Dystans wyścigu – 307.574KM
Rekord toru – 1:24.125 Michael Schumacher (2004)

Pogoda


Robert Kubica o Albert Park

Generalnie lubię tory uliczne, więc Albert Park jest jednym z moich ulubionych. To także jeden z najlepszych weekendów w roku, ponieważ miasto naprawdę wspiera wyścig, co pomaga stworzyć specjalną atmosferę. Zazwyczaj nie mam problemów ze zmianą stref czasowych, jednak zawsze wylatuję wcześniej niż na europejskie wyścigi by upewnić się, że podczas weekendu nie będę miał z tym żadnych problemów.

To dość wymagający tor, ponieważ warunki na nim ciągle się zmieniają w trakcie weekendu. W piątek tor jest ‘bardzo zielony’, więc musisz pozostawić pewien margines bezpieczeństwa, ponieważ łatwo jest pojechać za szeroko i skończyć na ścianie. Z każdym okrążeniem możesz jechać coraz szybciej i szybciej, gdyż tor staje się coraz bardziej nagumowany i pod koniec treningu twój czas może być o sześć sekund lepszy niż na początku sesji.

Poziom przyczepności jest dość słaby, więc priorytetem w pracy nad ustawieniami jest prowadzenie samochodu, bo wtedy bolid prowadzi się pewnie. Ulice są dość wyboiste, szczególnie w pierwszej szykanie i na wejściu w szósty zakręt, więc stabilność podczas hamowania również jest ważna. Potrzebny jest także samochód, który dobrze jeździ po tarkach, bo dzięki temu można utrzymywać dobrą prędkość w średnio szybkich zakrętach.

Wyprzedzanie nie jest łatwe ponieważ jest brudno poza linią wyścigową. Najlepsza szansa jest w trzecim zakręcie, jeśli kierowca przed tobą źle wyjdzie z pierwszej szykany. Zakręt trzynasty również jest dobry, jednak z powodu tego, że zakręt 12 jest szybki, ciężko jest wjechać blisko za samochodem na prostą przed zakrętem 13. Ponownie masz nadzieję, że kierowca przed tobą źle wyjdzie z zakrętu.

Zakręty 11 i 12 są najszybszymi na torze. Jest kilka sposobów przejeżdżania tej szybkiej szykany, jednak kluczem jest utrzymanie tak wysokiej prędkości, jak to możliwe i nie wyjechanie zbyt szeroko na wyjściu z zakrętu 12. Trzeba użyć tarek, jednak jeśli uderzysz w nie zbyt mocno stracisz balans i tym samym prędkość. Przejeżdżając dobrze zyskasz sporo czasu, jeśli jednak przejedziesz źle, to twój czas okrążenia będzie bardzo słaby.

Harmonogram GP Australii 2019

Piątek, 15 marca:  1 trening 2:00 – 3:30
Piątek, 15 marca:  2 trening 6:00 – 7:30
Sobota, 16 marca: 3 trening 4:00 – 5:00
Sobota, 16 marca : Kwalifikacje 7:00 – 8:00
Niedziela, 17 marca : Wyścig 6:10

Relacje Eleven

Opony na wyścig:

Rozpoczęcie sezonu 2019

Galeria:

AKTUALIZACJA

“Jeszcze kilka lat temu nie spodziewałbym się, że to powiem, ale kończąc ten wyścig wyjeżdżam z Australii zadowolony” – powiedział w rozmowie z TVP Robert Kubica


Źródło: sport.tvp.pl

Statystyki, Kalendarz, Galerie zdjęć i filmów z Robertem Kubicą – GP Australii 2019

w przygotowaniu

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Robert Kubica - Klub Kibiców
o 08:24

Udostępnij:

error: Content is protected !!