^

Robert Kubica - Klub Kibiców

sobota, 11 maja 2019

Robert Kubica – Grand Prix Hiszpanii 2019 – 3 trening i Kwalifikacje

Nadwozie nie nadwozie, czujnik nie czujnik, podłoga nie podłoga, hamulce nie hamulce, problem nie problem, widać światełko a zarazem nie ma co liczyć na poprawę. Tak można by wymieniać w nieskończoność sytuację w ROKiT Williams Racing w postaci przekazywania informacji do opinii publicznej. “Koń jaki jest każdy widzi” bez względu na znajomość specyfiki tego sportu oraz wiedzy zakulisowej. Trudno oprzeć się wrażeniu sytuacji tak zagmatwanej, by nikt nie wiedział o co tak naprawdę chodzi. Im dalej w las, tym coraz ciemniej. Kibicom pozostaje wspierać Roberta w jego przygodzie z zespołem z Grove. W dniu dzisiejszym 3 trening i kwalifikacje. Zapraszamy do komentowania

FORMULA 1 GRAND PRIX HISZPANII 2019

Barcelona

Strona:https://www.circuitcat.com/en/

F1:https://www.formula1.com/en/racing/2019/Spain.html

F1 Experiences:https://f1experiences.com/2019-spanish-grand-prix

Adres:  Circuit de Catalunya, Mas La Moreneta, 08160 Montmelo (Barcelona), Apartat de Correus 27, Spain
Telefon: +34 93 571 9700
Fax: +34 93 572 2772

Liczba okrążeń – 66
Długość toru –  4,655 km
Dystans wyścigu – 307,104 km
Rekord toru –  1:18.441 Daniel Riccardo (2018)

Circuit de Barcelona-Catalunya tor wyścigowy położony w niewielkiej miejscowości Montmeló na północ od Barcelony w Katalonii. Nie jest to obiekt, na którym się łatwo i często wyprzedza. Stąd, kierowcy starają się zdobyć dla siebie najlepsze pozycje podczas kwalifikacji.Tor zaczęto budować w roku 1989. Inwestycja została sfinansowana przez Royal Automovil Club de Catalunya, lokalny rząd i radę miasta Montmelo. Pierwszy wyścig odbył się tu w 1991 roku i wygrał go kierowca Williamsa – Nigel Mansell.

Robert Kubica o Barcelona-Catalunya Circuit

Fot. James Moy Photography

“Tor Catalunya wszyscy znają bardzo dobrze. Nie tylko z testów F1, ale też z innych kategorii wyścigowych. Wiele się zmieniło od czasu testów zimowych. Największą różnicą jest pogoda oraz warunki na torze. Myślę, że wszyscy oczekują powrotu do Hiszpanii. To pierwszy wyścig w Europie i wszyscy wtedy wprowadzają poprawki do swoich samochodów. Zobaczymy, co możemy osiągnąć.”

Harmonogram GP Hiszpanii 2019

Piątek, 10 Maja 2019: 1 Trening 11:00 – 12:30

Piątek, 10 Maja 2019: 2 Trening  15:00 – 16:30

Sobota, 11 Maja 2019: 3 Trening 12:00 – 13:00

Sobota, 11 Maja 2019: Kwalifikacje 15:00 – 16:00

Niedziela, 12 Maja 2019: Wyścig 15:10

Transmisja Eleven

Opony na wyścig:

 

Trzeci Trening

Lewis Hamilton z najlepszym czasem w trzeciej sesji treningowej. Na miejscu drugim uplasował się Charles Leclerc a za nim Valtteri Bottas.  Przed samym końcem dzisiejszej sesji George Russell wypadł z toru co spowodowało wywołanie czerwonej flagi. Robert Kubica trzeci trening kończy z ostatnim czasem.

 

Kwalifikacje – Wyniki Końcowe

Wywiad Cezarego Gutowskiego z Robertem po kwalifikacjach

Pytanie: Opowiedz o kwalifikacjach. Chyba nie poszły zgodnie z nadziejami?
Tak. Pierwszy przejazd był tylko po to, abym złapał wyczucie, ponieważ straciłem szybki przejazd w trzecim treningu. Drugi przejazd, a pierwszy na nowych oponach, był względnie dobry. Poza zwyczajowymi problemami miałem też trochę ruchu na torze. W ostatnich zakrętach sporo straciłem za Ferrari, a potem, na trzecim przejeździe straciłem kontrolę nad bolidem wjeżdżając w zakręt numer 4, gdzie zrobił się bardzo nadsterowny. Tego nie oczekiwałem. Co prawda tak było przez cały dzień, ale po zmianach ustawień i wyważenia aerodynamicznego myślałem, że powinny one pomóc. Nie pomogły. Czy inaczej – niewystarczająco pomogły.

Czy po zmianie podwozia/nadwozia (chassis) poczułeś jakąś różnicę?
Nie. Ale jeśli nie ma wielkiego problemu, chassis nie sprawia różnicy. A ja nigdy nie mówiłem, że jest z nim problem i nigdy tak nie przypuszczaliśmy.

Jakie części bolidu zachowałeś z poprzedniego?
Nie wiem. Nie ja buduję samochód. Ja go tylko prowadzę…

Jakie były odczucia za kierownicą. W piątek rano byłeś zadowolony!
Tak. W pierwszym treningu wyczucie było dobre, ale potem… W 2. treningu pracowaliśmy nad ustawieniami i wyczucie nie było wspaniałe, ale było rozsądne. Miałem trochę podsterowności, więc wróciliśmy do ustawień z pierwszego treningu, ale od dzisiejszego rana… Wyczucia i w konsekwencji tempa po prostu nie ma. Jeśli w 1. treningu w znacznie gorszych warunkach, po skorygowaniu czasów okrążeń wychodzi na to, że po pięciu kółkach byłem znacznie szybszy, niż w kwalifikacjach… To się zgadza z tym, co czuję w samochodzie.

George powiedział, że używa pewnych udoskonaleń na przyszłość w tym wyścigu. Czy ty także będziesz jakichś używał?
Nie. Ja nie dostałem… Ja nie pracuję nad tymi rzeczami.

Po wyścigu w Baku mówiłeś o problemach z hamulcami. Czy udało się je rozwiązać?
Powiedzmy, że optymalizacje i rozwiązania, jakie przywieźliśmy w tym temacie… niektóre zadziałały, a inne rzeczy nadal musimy poprawić i lepiej zbadać.

Jadąc tu miałeś nadzieję, że będziesz miał stabilną bazę w porównaniu z drugim autem. Czy ją masz, czy wciąż są rzeczy, które utrudniają ci życie?
Powiedziałem tylko, że są wyraźne różnice w zachowaniu bolidów, gdy wyraźnie pokazywały to dane. Gdy tu przyjeżdżasz i już na okrążeniu wyjazdowym czujesz, że masz dobre wyczucie za kierownicą – choć stan toru jest oczywiście kompletnie inny, więc nie można tego porównać do poprzednich jazd – a potem tracisz to wyczucie i masz problem z obciążeniem samochodu i czujesz, że przyczepność jest ograniczona, jedziesz wolniej. To trochę dziwne, bo w 1. treningu było dobrze i definitywnie tempo było dobre, jak na warunki, które panowały na torze.

Czy czujesz różnice w porównaniu z testami? Czy są postępy?
Nasze testy były dość utrudnione, więc nie da się tego porównać. Warunki też są kompletnie inne. Temperatura asfaltu różni się o 20-30 stopni, więc opony działają inaczej i używaliśmy innych mieszanek, więc nie byłoby fair robić porównania.

Jak utrzymujesz motywację, przy tych wszystkich problemach?
Prawdopodobnie jestem silniejszy od większości ludzi, którzy mnie o to pytają (śmiech). Bywałem w gorszych sytuacjach. Po prostu pracujesz dalej i… myślę, że to tylko kwestia złożenia wszystkiego. Mam nadzieję, że będziemy w stanie sprawić, że auto będzie bardziej powtarzalne, i tyle. Wiem, co czuję w bolidzie i wiem, jak dobre to było uczucie w pierwszym treningu. Z jakiegoś powodu dziś to wyczucie kompletnie zniknęło. Gdy skręcasz do zakrętu i coś ci mówi, że nie ma wystarczająco dużo przyczepności, aby go przejechać i tył cię wyprzedzi, to ciężko go przejechać. To dość proste.

Monako i Montreal mogły ci sprzyjać. Jak podejdziesz to startów na nich teraz?
Monako będzie interesujące. Już w przeszłości myślałem, że Monako jest dość ciasne jak na samochód Formuły 1, ale z obecnymi, znacznie większymi, będzie to kawał wyzwania, na które niecierpliwie czekam. To tor, na którym potrzebujesz pewności i przewidywalności w samochodzie, więc musimy zaczekać, jak z tym będzie. Kanada natomiast nie jest łatwiejszym torem. Wygląda na prostszy, ale ostatecznie wciąż jest dość wymagający. Tam potrzebujesz innego zachowania od bolidu. Zobaczymy, co będzie, ale najpierw musimy przejechać ten wyścig i postarać się zrozumieć, czemu czasami jest to wyczucie auta, a czasami go nie ma, a potem starać się sprawić, aby zadziałało to w Monako i Kanadzie.

Źródło:Cezary Gutowski Facebook

Galeria:

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 08:11

Udostępnij:

error: Content is protected !!