Kubica : “Mamy kilka nowych rzeczy, a to kontynuacja czegoś drobniejszego, co rozpoczęliśmy na Silverstone. Koncentruje się na zwiększeniu docisku aerodynamicznego i sprawieniu, aby bolid był szybszy. Mam nadzieję, że będą działały zgodnie z oczekiwaniami. To powinny być dobre poprawki. Jeśli się sprawdzą, będzie to widać na stoperze.” Z niecierpliwością czekamy na dzisiejsze treningi i trzymamy kciuki aby poprawki przyniosły zamierzony efekt. Zapraszamy do śledzenia i komentowania.
FORMULA 1 MERCEDES-BENZ GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND 2019
Hockhenheim
Oficjalna strona toru: https://www.hockenheimring.de/
F1 :https://www.formula1.com/en/racing/2019/Germany.html
F1 Experiences: https://f1experiences.com/2019-german-grand-prix
Facebook: https://www.facebook.com/Hockenheimring
Pierwsze Grand Prix – 1970
Liczba okrążeń – 67
Długość toru – 4.574 km
Dystans wyścigu – 306.458 km
Rekord toru – 1:13,780 (Kimi Raikkonnen, 2004)
Tor wyścigowy leży w pobliżu małego miasta Hockenheim, oddalonego o 20 km na południe od Mannheim i o 15 km na południowy-zachód od Heidelbergu. Obiekt został zbudowany w Dolinie Renu i przebiega przez miejscowy las.or wybudowany został w 1936 na potrzeby testów Mercedesa. Po II wojnie światowej obiekt przebudowano. Do roku 2001 używano dłuższej wersji toru (6,825 km) prowadzącej przez las. Później tor został drastycznie skrócony przez Hermanna Tilke do obecnej formy.
Robert Kubica o Hockenheim
“Minęło dużo czasu odkąd jeździłem w Hockenheim. Jest to trudny tor z kombinacją niskich i szybkich zakrętów. Nie mogę się doczekać jazdy samochodem i przetestowania nowych przedmiotów w samochodzie. Mamy nadzieję na poprawę tempa i jeśli auto będzie się prowadziło jak na Silverstone, będziemy mieć trochę frajdy.”
Harmonogram weekendu GP Niemiec
Piątek, 26 Lipca 2019
11:00 – 12:30 : 1 sesja treningowa
15:00 – 16:30 : 2 sesja treningowa
Sobota, 27 Lipca 2019
12:00 – 13:00 : 3 sesja treningowa
15:00 – 16:00 : Kwalifikacje
Niedziela, 28 Lipca 2019
15:10 : Wyścig
Transmisja Eleven
Opony na wyścig
Pierwszy Trening
Drugi Trening
Dzisiejsze wypowiedzi Roberta
Jak było w treningach?
Było gorąco. Definitywnie! A tak na poważnie, nie był to dla nas łatwy i bezproblemowy dzień. Choć mieliśmy w samochodzie zestaw poprawek, niestety pojawiły się problemy, które mocno zmieniły nasz plan działania. To już się okazało na pierwszym okrążeniu wyjazdowym z boksu.
Musimy zrewidować sytuację i naprawić pewne komponenty tak, aby trzymały się samochodu. To już drugi z rzędu weekend, gdy coś się tak psuje. Wyjeżdżasz z garażu i już na kółku wyjazdowym pojawiają się problemy, a dla nas było bardzo ważne, aby wykonać nasz program, który ułożyliśmy. Niestety z miejsca musieliśmy go zmienić… nie było łatwo.
Czy da się to naprawić na jutro?
Mam nadzieję, ale dziś samochód był prawdopodobnie zbyt kruchy. Tak już jest. Musimy się upewnić, że wszystko będzie się trzymało bolidu i mieć nadzieję na lepszy dzień. Te problemy mamy od dłuższego czasu, więc pewnie z dnia na dzień się to nie zmieni, ale nadzieja zawsze jest.
W 1. treningu byłeś o prawie 0.6 sekundy szybszy od George’a…
(śmiech) Wyniki treningów mają małe znaczenie. Mieliśmy dziś nowy pakiet aerodynamiczny, ale niestety był to dla nas trudny dzień. Nie wykonaliśmy założonego planu.
George zabierze te wszystkie komponenty jutro, więc chyba coś tam działa…
Jeśli zespół czuje, że tak należy zrobić, to zapewne jest to właściwe rozwiązanie.
Zapewne przygotowania utrudni zmiana pogody?
Jutro warunki mają być inne. Możliwe są opady, a deszcz może dodać kolorytu i wymieszać stawkę, ale zazwyczaj jeśli brakuje ci przyczepności, to w deszczu jest jeszcze gorzej. Po raz pierwszy od lat jeździłbym w deszczowych warunkach, więc zobaczymy, co się stanie. Nawet jeśli nie będzie padało, temperatura mocno spadnie, co znacznie zmieni działanie opon i zachowanie bolidu. Trudno się przygotować, nie wiedząc, jakie będą warunki, ale najpierw musimy ogarnąć parę rzeczy, aby mieć jutro lepszy dzień.
Źródło: Cezary Gutowski Facebook
Social media