Eksperymenty z ustawieniami na Silverstone, kiedy to obaj kierowcy zespołu wykorzystali nieco inne rozwiązania, pozwoliły na identyfikację obszarów, w których RS19 potrzebuje poprawek.
“Jest bardzo jasne gdzie jesteśmy i gdzie nie jesteśmy konkurencyjni – zaznaczył Abiteboul w wypowiedzi dla Motorsport.com. – Na pewnych torach, takich jak Silverstone, Montreal czy Paul Ricard będzie w porządku jeśli chodzi o zachowanie balansu samochodu. Z drugiej strony, na niektórych z pewnością będą problemy.”
“Dlatego też musimy przygotować pewne poprawki. To nawet nie tyle poprawki, co duże zmiany w samochodzie. Rozumiemy problemy, które są widoczne i jasne. Ale uporanie się z nimi zajmie z pewnością trochę czasu. Jeśli naprawdę chcemy pozbyć się naszych słabych stron, to musimy wprowadzić znaczące zmiany.”
“Przez cały czas tracimy w zakrętach o określonej charakterystyce. Największe problemy były w Austrii, gdzie staliśmy się niemal „pasażerami”.”
Abiteboul przyznał, że Grand Prix Wielkiej Brytanii pomogło potwierdzić, że samochód dobrze spisuje się na większości fragmentów torów, za wyjątkiem zakrętów pokonywanych ze średnią prędkością.
“Uważamy, że sytuacja jest jasna. Nasz samochód może być świetny w różnych warunkach. Na prostych, w wolnych zakrętach. W pierwszym sektorze na Silverstone byliśmy niemal najbardziej konkurencyjni i to w powtarzalny sposób.”
“Byliśmy nieźli w trzecim sektorze i zakręcie numer 16. Czyli proste, wolne i szybkie zakręty są w naszym wykonaniu dobre. Problemem są średnio-szybkie zakręty, zwłaszcza długie. Wtedy charakterystyka i balans samochodu nie pomagają nam.”
“Mamy dobrą i złą wiadomość. Zła jest taka, że z pewnością jest to jasny problem, który może kosztować wiele czasu na niektórych torach, tak jak w Austrii. Dobra z kolei, to pełna dentyfikacja problemu i jego zrozumienie, więc kwestią czasu jest przygotowanie rozwiązania.”
“Oczywiście, fabryka w Enstone i grupa aero ma za zadanie rozwiązać problemy. Zarówno te krótkoterminowe, jak i długoterminowe, bo bądźmy szczerzy – nie wszystko jest możliwe w krótkim czasie. Ale nie oznacza to, że nie będzie żadnych poprawek w najbliższej przyszłości.”
“Zmiany się szykowane, jednak przed przerwą niewiele się zrobi. Chciałbym wprowadzić znaczące poprawki, także pod kątem przyszłego roku, niż robić w pośpiechu coś, co nie przyniesie większej różnicy.”
Andreas Seidl o zmianach w F1
Seidl w rozmowie z Motorsport.com przyznał, że McLaren nie wróci do wygrywania, jeśli nie dojdzie do poważniejszych zmian w F1.
“Być może nie mamy takich zasobów finansowych, jak trzy największe zespoły, ale i tak są odpowiednie – powiedział Seidl. – Jednak jako organizacja nie jesteśmy na odpowiednim poziomie.”
Od czasu pracy dla BMW w 2009 roku, największą zmianą w Formule 1, którą zauważył, to eksplozja budżetów.
“Wciąż oglądałem F1 jako kibic. To ciągle niesamowita platforma. Z tej perspektywy dyscyplina nie zmieniła się od 2009 roku, kiedy odszedłem.”
“Jedyną różnicą jest to, jak eksplodowały budżety. Rożnica między trzema najlepszymi zespołami, a resztą stawki nie jest zrównoważona. Aby taki zespół, jak nasz, był konkurencyjny, musielibyśmy zainwestować bardzo dużo pieniędzy, a to zagroziłoby naszemu istnieniu.”
“Wiem, że każdy rywal ma swój program, ale potrzebujemy silnego zarządzania mistrzostwami. Przepisy na sezon 2021 będą miały bardzo ważny wpływ na przyszłość tego sportu”
Claire Williams o dalszej współpracy z Mercedesem
W ostatnim czasie pojawiły się plotki jako zespół Williams miałby zrezygnować z silników Mercedesa na rzecz Renault. Claire wszystkiemu zaprzeczyła. Williams nie rezygnuje z wpółpracy z Mercedesem, wręcz przeciwnie. Trwają już rozmowy o przedłużeniu umowy o dostawie silników.
“W tej chwili jest wiele spekulacji na temat Williamsa. Rozmawiamy z Mercedesem. Rozmowy te przebiegają dobrze i mamy nadzieję, że uda nam się zawrzeć kolejne partnerstwo z nimi w 2021 roku.”
“Znakomicie się spisywali, byli bardzo pomocni. Wszyscy wiedzą, że Toto Wolff rozpoczął karierę w Formule 1 właśnie w Williamsie. W związku z tym mamy z nim świetne relacje i chciałabym, aby ten związek trwał.”
“Nie wiem, dlaczego ludzie spekulują na temat naszych przyszłych lub potencjalnych partnerów silnikowych” – kontynuowała. “Mieliśmy wspaniałą historię z Renault, ale nasza przyszłość jest z Mercedesem.”
“W zeszłym roku przeszliśmy proces oceny sytuacji” – wyjaśniła Williams. “W tym roku robimy to samo, unikając tego, co przydarzyło nam się podczas testów. Chcemy ustalić, co powinniśmy zrobić, a co kupić. To ważna praca, którą już sfinalizowaliśmy. Będziemy teraz podejmować decyzje dotyczące tego, co sami będziemy robić, a co chcemy uzyskiwać odnośnie części, czy to od Mercedesa, czy innych dostawców.”
“Wszystko zależy od możliwości, jakie mamy i tego, co robimy najlepiej, w porównaniu z tym, co inni mogą zrobić od nas lepiej. Jednak rok 2021 przyniesie zmiany, co i jak zespoły mogą robić i jak współpracować. Oczywiście chcemy pozostać niezależnym konstruktorem.”
“Myślę, że wszyscy znają moje stanowisko w sprawie współpracy i wierzę, że zespoły powinny same budować i projektować swoje samochody wyścigowe. Chciałabym zobaczyć te regulacje z większą pewnością, że wspierają niezależnych konstruktorów, takich jak my.”
Alex Wurz nie współpracuje już z zespołem Williams
“Pracowałem dla Williamsa wiele lat, ale to już nieaktualne” – powiedział Wurz w stacji ORF cytowany prz portal Motorsport – Total. I to właśnie praca w roli eksperta telewizyjnego ORF ma pochłaniać w tej chwili większą uwagę Wurza. Austriak jest też prezesem Stowarzyszenia Kierowców F1. Funkcję tę sprawuje od roku 2014.
Social media