Za nami połowa sezonu 2019. Choć aktualnie mamy przerwę letnią, w F1 jednak cały czas coś się dzieje. Poniżej,przytaczamy wiadomości z ostatnich dni. Zapraszamy do lektury jak i do komentowania.
Umowa na organizację Grand Prix Meksyku zostanie przedłużona
Taką informację podała wczoraj Claudia Sheinbaum, która pełni obowiązki burmistrza Mexico City.
“Chcę przekazać dobre wieści. Formuła 1 zostanie w Meksyku. Jutro pojawi się u nas prezydent FIA, by podpisać dokumenty. To dobra wiadomość dla miasta.”
Obecna umowa na organizację GP Meksyku została podpisana na pięć lat i kończy się w tym roku. Jej przedłużenie stało pod znakiem zapytania po tym, jak prezydent Meksyku – Andres Manuel Lopez Obrador powiedział, że impreza nie będzie wspierana ze środków publicznych.
Sheinbaum zdradziła, że przyszłe wyścigowe weekendy nie będą już finansowane przez państwo: – “Dalszą organizację umożliwiła nam grupa biznesmenów.”
22 wyścigi w kalendarzu Formuły 1 w sezonie 2020
Choć organizatorzy Grand Prix Hiszpanii wciąż starają się o roczne przedłużenie umowy na organizację wyścigu F1, Liberty Media planuje dodać jeszcze jeden wyścig w sezonie 2020. Co oznaczałoby, że w przyszłym roku odbyłyby się łącznie 22 wyścigi.
Włączenie dodatkowego Grand Prix wymaga zgody wszystkich zespołów i sprawa była omawiana podczas spotkania szefów ekip z dyrektorem generalnym F1 Chase’em Careyem.
Po spotkaniu Toto Wolff potwierdził, że zespoły zgodziły się na dodanie jednego wyścigu, pod warunkiem, że limit silników przeznaczonych na jeden sezon nie zostanie zwiększony do czterech.
“W zasadzie zgodziliśmy się na 22. wyścig. Musimy pozwolić Liberty Media spełniać swoje zadania, a rozwój F1 do nich należy. Jeśli są oni w stanie przyciągnąć kolejnych promotorów, to musimy ich wspierać.”
“Nie powinniśmy jednak zmieniać przepisów technicznych. Dodatkowy wyścig nie powinien być okazją do zwiększenia liczby komponentów. Jednocześnie musimy zadbać także o naszych ludzi i nas wszystkich. Może dojść do punktu, że nie damy rady ogarnąć wyścigów jedną ekipą.”
Ross Brawn o różnicach pomiędzy czołowymi ekipami a resztą stawki
“Czterech kierowców z czterech różnych zespołów zostało zdublowanych dwa razy, a inny kierowca aż trzy. Walka Verstappena i Hamiltona oznaczała, że tempo na czele stawki od początku do końca było zdumiewające, ponieważ to był jedyny sposób na odniesienie zwycięstwa. Pokazało to jednak ogromną przepaść w działaniu między trzema czołowymi ekipami a resztą stawki” – mówił Brawn.
“Wielokrotnie powtarzałem, że ta różnica musi być zmniejszona. Pozostaje to jednym z naszych głównych celów na przyszłość. Wraz z FIA kontynuujemy pracę nad przepisami na sezon 2021.” – dodał
“To ambitny cel i to nie stanie się z dnia na dzień. Nie mamy magicznej różdżki, ale to musi być naszym priorytetem, który zrealizujemy dzięki zapisom technicznym, sportowym i finansowym. To kluczowy temat przyszłości tego sportu i myślę, że wszyscy się z tym zgadzamy, zaczynając od fanów, których musimy słuchać, ponieważ ostatecznie są naszym najważniejszym atutem.”
“Nie chcę denerwować moich przyjaciół z Mercedesa, którzy zmierzają po kolejne mistrzostwa, ale wszyscy chcieliby mieć bardziej zaciętą walkę o tytuły. Jak każdy fan F1, nie mogę się doczekać, aż wrócimy do rywalizacji pod koniec sierpnia, gdy po Spa pojedziemy na Monzę. Czekają nas dwa fantastyczne, historyczne tory, które zapewnią emocje, jakie może zaoferować tylko Formuła 1.”
Źródło : Motorsport PL
Claire Williams przeciwna powrotowi tankowania podczas wyścigów
“Problem wagi jest tematem dyskusji już od dłuższego czasu. Musimy znaleźć sposób, dzięki któremu będziemy mogli zredukować wagę nie tylko w kontekście poprawienia wyścigów czy odczuć kierowców. Jeśli tego nie poczynimy w zgodzie z przepisami, zespoły zrobią to po swojemu.”
“Duże ekipy będą miały możliwość większego zbijania wagi. To wymaga bardzo dużych nakładów finansowych. Małe zespoły natomiast koncentrują się na aerodynamice i pracy opon, a dopiero potem na kwestii wagi. Nie można wykonać wszystkich trzech zadań równocześnie, dysponując niewielkim budżetem.”
Umożliwienie zespołom tankowania samochodów podczas wyścigów pozwoliłoby na zmniejszenie początkowej masy bolidów. Williams wierzy jednak, że to nie będzie korzystne dla ogólnego odbioru F1, kiedy w odniesieniu do środowiska naturalnego duży nacisk kładzie się na oszczędzanie paliwa i promowanie hybrydowych jednostek napędowych.
“Jednym z tematów jest przywrócenie tankowania podczas wyścigów. To jest jednak sprzeczne z naszymi założeniami i cofnie nas o dziesięć kroków, bowiem staramy się promować ten sport oraz zalety F1 dla środowiska.”
Haas i Rich Energy – decyzja w prawie dalszego sponsoringu podczas przerwy letniej
Według szefa zespołu Günthera Steinera decyzja o tym, czy Rich Energy będzie nadal sponsorem tytularnym Haas, zostanie podjęta podczas przerwy letniej.
“Decyzja powinna zostać podjęta w ciągu kilku dni lub na początku drugiej połowy sezonu wszyscy się dowiedzą.”
Poproszony o wyjaśnienie, czy chodzi o to, że umowa jest kontynuowana lub nie, Steiner powiedział : “Zgadza się. Wszyscy zobaczycie. Jeśli nie będzie logo na bolidach znaczy, że umowa nie jest kontynuowana a jeśli zobaczycie logo znaczy, że umowa jest kontynuowana.”
Social media