^

Robert Kubica - Klub Kibiców

piątek, 6 września 2019

Formuła 1 – Grand Prix Włoch 2019 – Dzień 2 – Piątkowe treningi

Przed nami piątkowe treningi. Dla zespołu Williams zapowiada się kolejny ciężki weekend wyścigowy. Kubica : “Nie jest to więc jeden z tych wyścigów, których wyczekiwaliśmy. Prawdopodobnie odstępy między samochodami będą mniejsze, bo tak to generalnie działa na torze Monza, ale jeśli chodzi o nasze prędkości maksymalne i opory aerodynamiczne, niewiele to zmieni. Damy z siebie wszystko, ale będzie nam ciężko.” Zapraszamy do śledzenia i komentowania.

FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D’ITALIA 2019

Autodromo Nazionale Monza

F1 : https://www.formula1.com/en/racing/2019/Italy.html

F1 Experiences: https://f1experiences.com/2019-italian-grand-prix

Pierwsze Grand Prix – 1950
Liczba okrążeń – 53
Długość toru – 5.793 km
Dystans wyścigu – 306.72 km

Rekord toru : 1:21.046 Rubens Barrichello (2004)

Autodromo Nazionale di Monza – tor we Włoszech niedaleko miejscowości Monza (na północ od Mediolanu). Budowa toru rozpoczęła się w 1922 roku i została zakończona niecałe pół roku później. W budowie udział brało 3500 robotników, a otwarcie toru miało miejsce 3 września 1922. Był to trzeci (po Brooklands i Indianapolis) stały tor wyścigowy. Tor początkowo miał także część owalną, ale została ona wycofana z użytku w latach 60. XX wieku z powodu braku odpowiednich zabezpieczeń w tej części toru. Obiekt ten charakteryzuje się długimi prostymi, które wymagają innego pakietu aerodynamicznego. Tor jest płaski, z niewielkimi różnicami poziomu jazdy pomiędzy drugim zakrętem Lesmo i Variante Ascari. Jednym z bardziej znanych zakrętów jest Curva Parabolica. Jest to długi 180-stopniowy prawy zakręt, który przechodzi w najdłuższą prostą toru – zarazem linię startu-mety.
W wyścigu na tym torze w sezonie 2006 Robert Kubica zajął trzecie miejsce, zdobywając pierwsze w karierze miejsce na podium w Grand Prix Formuły 1.

Robert Kubica o Monza

Fot. James Moy Photography

“Monza jest jednym z moich ulubionych torów. To unikalne miejsce i bardzo szybki tor z mocnymi dohamowaniami w szykany, szczególnie w pierwszym sektorze. To szczególne miejsce dla mnie. Zadebiutowałem tu za kierownicą samochodu jednomiejscowego. Tutaj równeż zdobyłem pierwsze podium w Formule 1. Zawsze jest tu dobra atmosfera, to wspaniałe miejsce do ścigania i oczekuję wielu włoskich fanów, którzy będą mi dopingować.”

Harmonogram weekendu GP Włoch

Piątek, 6 Września 2019

11:00 – 12:30 : 1 sesja treningowa
15:00 – 16:30 : 2 sesja treningowa

Sobota, 7 Września  2019

12:00 – 13:00 : 3 sesja treningowa
15:00 – 16:00 : Kwalifikacje

Niedziela, 8 Września 2019

15:10 – 17:10 : Wyścig

Transmisja Eleven

Opony Na Wyścig

Wyniki pierwszej sesji treningowej

Wyniki drugiej sesji treningowej

Wypowiedzi Roberta po piatkowych treningach

Jak przebiegały przygotowania przy zmiennej pogodzie?
Piątek był zdominowany przez warunki na torze, choć i tak trochę dopisało nam szczęście, bo w drugiej sesji trochę pojeździliśmy po suchym torze. Kilka okrążeń, bo później już do końca kropiło, ale wystarczyło to, aby zobaczyć, jak się jeździ na gładkich oponach. Jak na pogodę w kratkę nie było jednak źle. Udało się przejechać trochę kółek.

Jak sprawowały się opony na mokry tor, bo niektórzy kierowcy narzekali, że nie były powtarzalne i ciężko było je doprowadzić do właściwej temperatury…
Tak. głównym problemem było to, że na okrążeniu mamy różne rodzaje asfaltu, więc i przyczepność się dość mocno zmienia. Szczególnie, gdy wjeżdżasz na bardziej nagumowane partie, może być zdradliwie. Dziś było widać w 1. treningu, że nie jeździło się łatwo, za to łatwo było popełniać błędy. Jeśli będzie padało dalej, czeka nas wielkie wyzwanie.

Czy patrząc na dzisiejsze treningi wolałbyś, żeby reszta weekendu była sucha, czy mokra?
Jest mi to obojętne. Jeździliśmy dziś we wszystkich warunkach, więc przynajmniej poczuliśmy, jak samochód może się sprawować na mokrym, jak na suchym torze, a jak w warunkach mieszanych. Ogólnie nie wygląda to źle, choć zgodnie z oczekiwaniami także tu brakuje nam tempa.

Na mokrym jednak dość szybko znalazłeś rytm, a warunki były dziś bardzo trudne. Dużo obrotów…
Nie było łatwo. Warunki bardzo się zmieniały. Nawet w drugiej części drugiego treningu też pokropiło w ostatnim sektorze. Jak na Monzę jednak było całkiem OK Feeling w aucie był całkiem niezły, co jest dziwne, bo na tym torze z reguły powinien być gorszy, tymczasem był najlepszy w tym sezonie. Coś jest nie halo jest (śmiech).

Wygląda trochę tak, że im mniej potrzeba docisku aerodynamicznego, tym lepiej dla ciebie, czy może mniej zależy od docisku właśnie…
My akurat mamy taki sam docisk, jak dawniej. Nie jest tak, że jest go mniej.

Czy zmienne warunki mogą wam pomóc?
Czy ja wiem. Proste są wciąż długie i także w deszczu prędkości maksymalne są ważne. Mając bolid szybki w zakrętach, na mokrym torze możesz trochę zyskać, ale my nie jesteśmy także królami zakrętów. Było tak, jak się spodziewałem zarówno na suchym, jak i mokrym torze.

Na Monzie dostałeś w końcu nową kierownicę. Jak się sprawuje?
Gdyby była taka, jak miała być, to pewnie by mi pomagała, ale niestety nie jest.

Źródło: Cezary Gutowski Facebook

Galeria

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 07:42

Udostępnij:

error: Content is protected !!