Po wczorajszych wiadomościach o odejściu Roberta Kubicy i Orlenu z ROKiT Williams Racing po zakończeniu sezonu 2019 wracamy do wyścigowych emocji. Przed nami piątkowe treningi na torze Marina Bay. Zapraszamy do śledzenia i komentowania.
FORMULA 1 2019 SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIX
Marina Bay Street Circuit
Strona: https://singaporegp.sg/en
F1: https://www.formula1.com/en/racing/2019/Singapore.html
Pierwsze Grand Prix – 2008
Liczba okrążeń – 61
Długość toru – 5.063km
Dystans wyścigu – 308.706 km
Rekord toru – 1:41.905 Kevin Magnussen (2018)
Grand Prix Singapuru odbywa się w stolicy azjatyckiego państwa Singapur, leżącego na wyspie o tej samej nazwie, tuż obok Półwyspu Malajskiego i samej Malezji. Panują tu wysokie temperatury i duża wilgotność powietrza, co utrudnia ściganie się. Tor zlokalizowany jest na nabrzeżu portowym Marina Bay i jest obiektem ulicznym. Tor został zaprojektowany przez amerykańską firmę KBR Inc., a osobą odpowiedzialną za poprawki uczyniono nadwornego architekta Formuły 1, Hermanna Tilke. Budowa toru kosztowała 16 milionów euro. Głównymi sponsorami toru stał się rząd Singapuru (partycypował w 60% kosztów) i korporacja telekomunikacyjna SingTel. Układ Marina Bay odpowiada klasycznemu torowi ulicznemu, co oznacza, że znajduje się na nim dużo 90-stopniowych nawrotów i nie ma żadnej naprawdę szybkiej prostej. Wyścig na tej pętli wprowadził do kalendarza Formuły 1 kilka ożywczych nowości. Wykorzystano tu pomysł poprowadzenia pętli kilka razy pod estakadą autostradową oraz pod jedną z głównych trybun, na odcinku między 18. i 19. zakrętem (są to jedne z najwolniejszych wiraży na torze). Treningi, kwalifikacje oraz wyścig odbywają się na nim w nocy, przy całkowicie sztucznym oświetleniu.
Robert Kubica o Grand Prix Singapuru
“Singapur jest typowym torem ulicznym. Gorąca i wilgotna pogoda stanowi wyzwanie, a tor wymaga wiele od samochodu i kierowcy. Singapur ma wspaniałą atmosferę, kiedy ścigamy się w nocy. Jest to z pewnością bardzo wyjątkowe Grand Prix.”
Harmonogram Weekendu GP Singapuru
Piątek, 20 Września 2019
10:30 – 12:00 : 1 sesja treningowa
14:30 – 16:00 : 2 sesja treningowa
Sobota, 21 Września 2019
12:00 – 13:00 : 3 sesja treningowa
15:00 – 16:00 : Kwalifikacje
Niedziela, 22 Września 2019
14:10 – 16:10 : Wyścig
Transmisja Eleven
Opony na wyścig
Pierwszy trening – klasyfikacja końcowa
Drugi trening – klasyfikacja końcowa
Wypowiedzi Roberta Kubicy po piątkowych treningach
Jak przebiegały przygotowania?
Był to trudny piątek, jak zawsze w Singapurze. Było gorąco i ciężko, ale to wiedzieliśmy już przed przyjazdem tutaj. Taki jest ten tor, a i warunki nie były łatwe. Jak zazwyczaj w Singapurze, w piątkowych treningach nie było łatwo znaleźć wyczucie bolidu. W pierwszym treningu nie było jednak źle, ale w drugim było inaczej. Co prawda coś tam zmieniliśmy w samochodzie, ale dziwne, że miało to aż taki wpływ. Musimy sprawdzić, czemu balans samochodu zmienił się aż tak bardzo. Przeanalizujemy dane i będziemy pracować dalej.
Jak duże to utrudnienie, biorąc pod uwagę, że kolejna sesja nie będzie przebiegała w takich samych warunkach, a zaraz potem są kwalifikacje?
Tak. To bardzo ciężka sprawa. Prawdopodobnie drugi trening reprezentuje najlepsze warunki, jeśli chodzi o przygotowania do kwalifikacji, więc musimy się oprzeć na doświadczeniu i wyczuciu.
George powiedział, że był to najcięższy dzień w jego karierze…
Z pewnością nie był łatwy, ale to wiedzieliśmy już wcześniej. Jest ekstremalnie gorąco i ciężko.
Najcięższy dzień od twojego powrotu?
Prawdopodobnie tak.
Jak się czujesz w samochodzie po wczorajszym oświadczeniu?
Dokładnie tak samo. Zawsze staram się dać z siebie wszystko i koncentrować na mojej robocie.
Musi jednak być tak, że zeszła z ciebie część presji. Czy w ostatnich wyścigach możesz mieć więcej frajdy?
Nieszczególnie! Ostatecznie także wcześniej miałem frajdę. Oczywiście czeka nas ciężka praca. Będziemy próbowali naciskać.
źródło: Cezary Gutowski Facebook
Social media