Pora podsumować wiadomości z ostatnich dni a oprócz tego, już jutro o godzinie 19.00 live chat na Instagramie z Robertem Kubicą i Bartoszem Zmarzlikiem.
Christian Horner w wywiadzie dla BBC
O przesunięciu przepisów :
“Rozmawiamy o przesunięciu przepisów o kolejny rok, ponieważ moim zdaniem poniesienie kosztów rozwoju w 2021 roku byłoby całkowicie nieodpowiedzialne. Wydaje się, że istnieje rozsądne porozumienie, ale FIA musi to ratyfikować i przesunąć koszty rozwoju na 2022 rok, a przepisy techniczne na 2023. Najważniejszą rzeczą jest stabilność. Wiemy, że za każdym razem, gdy wprowadzamy zmiany, generuje to wydatki, a stabilność w tej chwili i zablokowanie rozwoju aut jest najbardziej odpowiednim sposobem na pokrycie strat.”
“Musimy zmniejszyć koszty, by móc się ścigać. Powiedzmy, że 60% podwozia zostanie zamrożone na 18 miesięcy. Będzie to miało duży wpływ na obniżenie kosztów zespołów, bez względu na to, czy to Red Bull, czy Williams.”
O kontrowersyjnym pomyśle Helmuta Marko :
Helmut Marko, pełniący rolę doradcy Red Bulla, zdradził, że chciał zorganizować specjalny obóz dla kierowców i juniorów Red Bull Racing podczas którego mogliby oni zarazić się koronawirusem i nabyć odporności. Wypowiedź jak i sam pomysł Marko wywołał ogromną kontrowersję.
“Jak zauważył sam Helmut, wiedza o powadze sytuacji nie była pełna, kiedy wysunął swoją propozycję. Był to pod wieloma względami niepotrzebny komentarz.”
“Red Bull ma wielu sportowców i wszystkie działania, jakie teraz mają miejsce służą uświadamianiu, że dotknąć to może wszystkich: młodych, starych, wrażliwych. Nasze zaangażowanie w budowę respiratorów pokazuje, jak poważnie Red Bull do tego podchodzi.”
“Nasz główny projektant – Rob Marshall pracował przez kilka nocy z inżynierami i wspólnie szukali rozwiązania. Najważniejsze jest, aby zbudować te urządzenia tak szybko, jak to tylko możliwe. Formuła 1 nie ma sobie równych pod względem rozwiązywania problemów i umiejętności szybkiego tworzenia prototypów różnych urządzeń.”
Źródło : BBC Sports
Zmiany w regulaminach F1
FIA i F1 mogą obecnie skorygować kalendarz mistrzostw świata bez głosowania, a do wprowadzenia zmian w niektórych artykułach regulaminu sportowego wystarczy zgoda 60 % zespołów.
Po końcowej rundzie zorganizowany zostanie test młodych kierowców, w którym zespoły mogą wystawić dwa samochody.
Obecne zamknięcie fabryk F1 może zostać przedłużone w razie, gdyby wymagały tego względy ochrony zdrowia oraz rządowe restrykcje. Wprowadzono trzytygodniowy zakaz pracy dla producentów silników.
W razie, gdyby liczba wyścigów w sezonie wyniosła 14 lub mniej, każdy kierowca może użyć co najwyżej dwóch silników spalinowych, dwóch MGU-H, dwóch MGU-K, dwóch turbosprężarek, dwóch baterii i jednego ECU. Przy 11 wyścigach lub mniej, limit baterii zmniejszy się do jednej.
Rada Światowa zatwierdziła opóźnienie wprowadzenia zmian w regulaminie technicznym z 2021 na 2022 rok. W 2021 nie będzie dopuszczony system DAS (Dual Axis Steering). Zabroniono do końca roku prac rozwojowych nad aerodynamiką na sezon 2022. Zakaz obowiązuje od 28 marca.
Sebastian Vettel inżynierem?
Sebastian Vettel nie ukrywa, że po zakończeniu kariery jako kierowca wyścigowy, mógłby zostać inżynierem.
“Zanim ruszyła moja kariera, po ukończeniu szkoły średniej planowałem pójść na uniwersytet i studiować budowę maszyn. “
“To jest coś, o czym pomyślę. W międzyczasie rozwinęło się u mnie wiele innych zainteresowań, ale jednak inżynieria jest czymś, co mnie zawsze fascynowało. Chciałem wiedzieć i rozumieć jak to wszystko działa.”
“Nie chciałbym dawać sobie rad. Sądzę, że wszystko co się wydarzało, nie stało się bez powodu. Oczywiście miałem dużo szczęścia z tym, jak potoczyła się moja kariera. Jednak nie sądzę, abym był zainteresowany jakąś drogą na skróty. Nawet jeśli były trudne chwile, wychodzi się z nich silniejszym.”
Oficjalnie – Aston Martin powraca do F1 w 2021 roku
Lawrence Stroll poinformował, że od przyszłego roku zespół BWT Racing Point przekształci się w fabryczny zespół Aston Martina. W poniedziałek udziałowcy Aston Martin Lagonda zaaprobowali podniesienie kapitału spółki o 536 mln funtów. Zastrzyk 260 mln GBP zapewniło Yew Tree Consortium – grupa inwestorów kierowana przez Lawrence’a Strolla.
„Wraz z nazwą Aston Martin pojawia się większa presja i oczekiwania. Od samego początku będziemy musieli być konkurencyjni. Ale nie mam wątpliwości, że zespół w Silverstone podejmie wyzwanie i będzie dumnie reprezentował nazwę Aston Martin.
„Wciąż inwestujemy w zespół, aby zapewnić każdemu potrzebne zasoby, a korzyści z tych starań zobaczymy w tym roku jako Racing Point”.
Źródło : Formula1.com
DTM w Eleven Sports Polska
Sezony 2020 i 2021 serii DTM będzie można śledzić w stacji Eleven Sports
Social media