Plany rozpoczęcia sezonu F1, odejście Audi z DTM te jak i inne wiadomości które pojawiły się w ciągu kilku ostatnich dni przedstawiamy wam poniżej. Zapraszamy do lektury :)
Audi odejdzie z DTM
Dwa dni temu Audi ogłosiło, że odejdzie z serii DTM po sezonie 2020 i ma skoncetrować się na Formule E.
“Audi ukształtowało DTM, a DTM ukształtowało Audi. To pokazuje, jaka siła leży w motorsporcie. Zarówno pod względem technologicznym, jak i emocjonalnym. Dzięki tej energii zamierzamy przekształcić się w dostawcę sportowej i zrównoważonej mobilności elektrycznej. Formuła E zajmie centralne miejsce w przyszłych działaniach Audi w sportach motorowych.”
Gerhard Berger komentuje odejście Audi
“Dzisiaj jest trudny dzień dla sportu motorowego w Niemczech i całej Europie. Głęboko ubolewam nad decyzją Audi o wycofaniu się z DTM po sezonie 2020. Chociaż szanujemy stanowisko zarządu, krótkoterminowy charakter tego ogłoszenia stawia ITR, naszego partnera BMW i nasze zespoły przed wieloma konkretnymi wyzwaniami. Biorąc pod uwagę nasze wspólne stowarzyszenie i szczególne trudności, z którymi wszyscy się zmagamy podczas pandemii Covid-19, mieliśmy nadzieję na bardziej jednolite podejście.”
“Ta decyzja pogarsza sytuację, a przyszłość DTM zależy teraz bardzo od reakcji naszych partnerów i sponsorów. Niemniej jednak w pełni oczekuję, że Audi podejmie planowane wyjście w sposób właściwy, odpowiedzialny i w pełnej współpracy z ITR. Moje zaangażowanie w nadchodzącym roku jest kontynuowane i zapewnię setkom tysięcy fanów emocjonujący i konkurencyjny sezon. Tak szybko, jak to możliwe, chcę również stworzyć bezpieczeństwo przyszłości dla naszych uczestniczących zespołów, sponsorów i wszystkich, których praca zależy od DTM.”
Statement from ITR Chairman Gerhard Berger: pic.twitter.com/kEMJbrLZE7
— DTM (@DTM) April 27, 2020
BMW zaskoczone
“Jako grupa BMW jesteśmy zaskoczeni decyzją Audi o wycofaniu się z DTM po sezonie 2020. Razem z ITR zawsze z pasją i zaangażowaniem walczyliśmy o przyszłość i dalszy rozwój tej serii. Teraz musimy dokonać oceny sytuacji i możliwych konsekwencji.”
Dłuższe zamknięcie fabryk zespołów F1
FIA zatwierdziła predłużenie okresu zamknięcia fabryk. Z powodu pandemii koronawirusa siedziby zespołów mają być zamknięte przez 63 dni. Po pięćdziesięciu dniach po rozpoczęciu przerwy w pracach, na wniosek zespołu i pod warunkiem uprzedniej pisemnej zgody FIA, każdy startujący może korzystać z usług maksymalnie dziesięciu pracowników do zdalnej pracy przy projektach o długim czasie realizacji.
Okres przestoju dla producentów silników został przedłużony z 35 do 49 dni. Po 36 dniach podobnie jak w przypadku zespołów, po złożeniu wniosku przez producenta i pisemnej zgodzie FIA, będą mogli korzystać z maksymalnie dziesięciu pracowników do zdalnej pracy przy projektach wymagających długiego czasu realizacji.
Źródło : Formula1.com
Szef Automobile Club d’Italia dementuje plotki o losie Grand Prix Włoch
W wywiadzie dla Sky Sports Italia, Angelo Sticchi Damiani zaprzeczył plotkom według których Grand Prix Włoch miało by się nie odbyć w tym roku.
“To fake news. Nie mamy szklanej kuli, aby przewidzieć co będzie się działo we wrześniu, ale pracujemy nad wyścigiem przy pustych trybunach. Jesteśmy przekonani, że Monza pozostanie w harmonogramie, choć niemal pewne jest, iż rywalizacja odbędzie się za zamkniętymi drzwiami. Nie wiemy czemu pojawiły się fałszywe informacje o wyłączeniu Grand Prix Włoch z kalendarza na 2020 rok.”
Źródło :Motorsport Italia
Chase Carey o planowanym starcie sezonu F1 w Austrii
Na oficjalnej stronie F1, Chase Carey wydał oświadczenie w którym min. potwierdził, że celem jest rozpoczęcie sezonu w Lipcu na torze Red Bull Ring w Austrii.
“Chociaż ogłoszono, że Grand Prix Francji, które było planowane na koniec czerwca, nie odbędzie się, jesteśmy coraz bardziej pewni postępów w naszych planach wystartowania sezonu latem tego roku.”
“Naszym celem jest rozpoczęcie mistrzostw od wyścigów w Europie w lipcu, sierpniu i na początku września.”
“Pierwszy wyścig ma się odbyć Austrii w weekend 3-5 lipca. We wrześniu, październiku i listopadzie powinniście zobaczyć nas w Eurazji, Azji i obu Amerykach, kończąc sezon w grudniu z rundą w Bahrajnie przed tradycyjnym finałem w Abu Zabi. Chcemy mieć 15-18 wyścigów. Opublikujemy sfinalizowany kalendarz możliwie jak najszybciej.”
“Spodziewamy się, że pierwsze wyścigi odbędą się bez kibiców, ale mamy nadzieję, że fani będą częścią naszych wydarzeń w dalszej części kalendarza. Nadal musimy rozwiązać wiele problemów, takich jak procedury dla zespołów i partnerów, jeśli chodzi o wjazd i funkcjonowanie w każdym z krajów. Zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich zaangażowanych nadal będzie priorytetem i ruszymy tylko wtedy, gdy będziemy pewni, że dysponujemy niezawodnymi procedurami.”
“FIA, zespoły, organizatorzy i inni kluczowi partnerzy współpracowali z nami na wszystkich etapach i dziękujemy za ich pomoc i wysiłki w tym niezwykle trudnym czasie. Chcemy także podkreślić fakt, że zespoły wspierały nas równolegle koncentrując ogromną i heroiczną pracę przy produkcji respiratorów, aby pomóc osobom zarażonym COVID-19.”
“Podczas gdy realizowaliśmy nasze plany na 2020 rok, ciężko pracowaliśmy również z FIA oraz ekipami, nad przepisami które umocnią długoterminową przyszłość Formuły 1, poprzez szereg nowych technicznych, sportowych oraz finansowych wytycznych. Poprawią one rywalizację i działania na torze, a biznes uczynią zdrowszym dla wszystkich zaangażowanych.”
“Wszystkie nasze plany oczywiście mogą ulec zmianie, ponieważ wciąż mamy wiele problemów do rozwiązania. Wszyscy chcemy, aby świat powrócił do tego, który znamy i cenimy. Zdajemy sobie sprawę, że należy to zrobić we właściwy i bezpieczny sposób. Czekamy też na odegranie w tym swojej roli, by umożliwić kibicom dzielenie się emocjami związanymi z Formułą 1, z rodzinami, przyjaciółmi oraz najbliższymi osobami.”
Źródło : Formula1.com
Social media