^

Robert Kubica - Klub Kibiców

poniedziałek, 3 sierpnia 2020

Podsumowanie wiadomości po Grand Prix Wielkiej Brytanii

Grand Prix Wielkiej Brytanii 2020 za nami. Teraz pora na podsumowanie najważniejszych wiadomości z ostatnich dni. Zapraszamy do lektury oraz komentowania.

Alfa Romeo Racing Orlen i rozczarowująca niedziela

Frederic Vasseur :

“To była rozczarowująca niedziela. Dobrze wyglądaliśmy na pierwszych etapach, wspinając się na P12 tuż za Oconem i Vettelem i pokazując dobre tempo.”

“Szukaliśmy dobrego wyniku aż do samego końca, ale ostatecznie nie byliśmy w stanie poczynić dalszych postępów po zmianie na twarde opony. Po jeszcze jednym wyścigu tutaj, w Silverstone, będziemy musieli przejrzeć dane i znaleźć najlepszy sposób na poprawę naszych wyników w przyszłym tygodniu.”

Kimi Raikkonen :

“To nie był wyścig, jakiego się spodziewaliśmy. Na początku myślałem, że będziemy mieli szansę walczyć, ale po postojach nasze tempo nie wystarczyło, aby nadążyć za innymi.”

“Musimy zobaczyć, jak poprawić nasze wyniki przed wyścigiem w przyszłym tygodniu. Na ostatnich okrążeniach miałem awarię przedniego skrzydła, ale ostatecznie nie miało to żadnego znaczenia. Nie jestem pewien, co się stało, musimy się temu przyjrzeć.”

Antonio Giovinazzi :

“To był dość trudny wyścig, ale myślę, że zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy. Miałem dobry start i nadrobiłem kilka miejsc, awansowałem na kolejne miejsce z bardzo dobrym pit-stopem, ale po drugim samochodzie bezpieczeństwa zmagałem się z tempem – a pięć sekund kary oznaczało, że straciłem jeszcze dwa miejsca na koniec.”

“Mieliśmy nadzieję, że będziemy nieco bardziej konkurencyjni, więc będziemy musieli spojrzeć na dane i poprawić, co możemy, aby zrobić krok naprzód, gdy będziemy ścigać się tutaj w przyszłym tygodniu.”

Alain Prost o Racing Point

4-krotny mistrz świata – Alain Prost udzielił wywiadu magazynowi – Auto Motor und Sport w którym wypowiedział się na temat Racing Point i ch domniemanej kopii zeszłorocznego Mercedesa.

“Naiwnością jest twierdzenie, że można skopiować cały samochód, który jest wierny oryginałowi, tylko w oparciu o zdjęcia. Wszyscy wiemy, że jest to niemożliwe.”

“FIA musi podjąć decyzję. Czy kopiowanie z pomocą z zewnątrz jest legalne czy nie? Jeśli jest zgodne z przepisami, otworzymy drzwi do niebezpiecznej sytuacji. W pewnym momencie Williams zrobi to samo z Mercedesem, a Haas i Alfa Romeo z Ferrari.”

“Wtedy konstruktor taki jak Renault stoi sam. Nawet gdybyśmy chcieli skorzystać z ich modelu, nie moglibyśmy. Aby skopiować Mercedesa, potrzebowalibyśmy silnika Mercedesa i ich skrzyni biegów.”

Racing Point nie pewne występu Pereza podczas Grand Prix 70-lecia

Perez nie wystąpił w Grand Prix Wielkiej Brytanii po tym, jak w czwartek ostatecznie potwierdzono, iż zakażony jest koronawirusem. Od tamtej pory, kierowca  przebywa w izolacji, podobnie jak jego fizjoterapeuta i osoba z managementu.

Cała trójka była w Meksyku po wyścigu na Węgrzech. Pozytywny wynik testu wyszedł tylko u Pereza. Z powodu zmiany przepisów w Wielkiej Brytanii. Kwarantanna dla osób z pozytywnym wynikiem została przedłużona z siedmiu do dziesięciu dni.

Na ten temat wypowiedział się szef ekipy – Otmar Szafnauer, który przyznaje, że nie wie czy Perez wystąpi w następnym wyścigu który odbędzie się już w ten weekend znów na Silverstone.

“Będziemy postępować zgodnie z wytycznymi National Health England. Nie jestem pewny czy jest 10- czy 7-dniowa kwarantanna. Mamy sprzeczne informacje. Otrzymamy jednak odpowiednie wskazówki od osób z NHE i będziemy postępować zgodnie z nimi.”

“Nawet jeśli kwarantanna będzie siedmiodniowa, on (Perez) wciąż musi uzyskać negatywny wynik testu, zgodnie z wytycznymi FIA. Postaramy się przetestować go w czwartek. Jeśli będzie pozytywny to i tak nie będzie mógł pojawić się w padoku.”

Szafnauer ujawnił również, iż pierwszy test – ten, który dał niejednoznaczny rezultat – został uznany przez brytyjską służbę zdrowia za pozytywny.

“Trochę zamieszania było z tym, że wynik był niejednoznaczny tylko na podstawie przepisów FIA. Zgodnie ze standardami NFE, rezultat był pozytywny, więc można stwierdzić, że już w środę było to jasne. I to od środy mogłaby się liczyć kwarantanna albo i od wcześniejszego dnia. Jeszcze tego nie wiemy.”

“Musimy chronić nasz zespół oraz wszystkich wokół i dokładnie to zrobimy. Nawet jeśli National Health England powie, że Sergio może pojawić się w czwartek, wciąż będziemy go testować pod kątem wirusa.”

Andreas Seidl o rozwoju McLarena

“Dobrze było zobaczyć podczas wyścigu, że ulepszenia, które wprowadziliśmy, działają. To było również kolejne potwierdzenie, że walka, którą toczymy obecnie z Renault i Ferrari jest bardzo zacięta. Ważne jest, aby weekend po weekendzie wyniki były na naszą korzyść, więc musimy mieć pewność, że cały czas będziemy wprowadzali poprawki.”

“To jest jedyna szansa na utrzymanie się w rywalizacji i jak wspominałem jeszcze przed weekendem, przy problemach innych zespołów zawsze jest szansa na pokonanie wyraźnie szybszych bolidów, w zależności od charakterystyki toru.”

Mówiąc o pakiecie, który wprowadzili w miniony weekend, dodał:

“Były to zmiany w podłodze i przednim skrzydle, aktualizacje mające na celu zwiększenie docisku samochodu. Wszystko zadziałało, ale są to małe kroki. Ważne jednak, aby były powtarzane w sposób ciągły. Tak chcemy postępować do końca sezonu.”

“Nasz samochód ma duży potencjał i dobrze widzieć, jak reaguje na prace rozwojowe. Dane, które mamy z tunelu aerodynamicznego, są zachęcające. W takiej sytuacji ważne jest kontynuowanie ciężkiej pracy i wprowadzanie możliwie jak najszybciej nowych elementów.”

Na obecną pozycję McLarena w klasyfikacji konstruktorów ma również spory wpływ niezawodność ich bolidów.

“Spoglądając na cztery pierwsze wyścigi, zachęcająca jest nasza zdobycz punktowa. W Q3 zawsze mamy obydwa samochody i za każdym razem doprowadzaliśmy je do mety, co tylko potwierdza, że zmierzamy ze wszystkim we właściwym kierunku.”

“Jesteśmy sklasyfikowani na trzeciej pozycji wśród konstruktorów. Wiemy, że utrzymanie tego miejsca będzie trudne, ponieważ za nami są ekipy ze zdecydowanie szybszymi samochodami. Z drugiej strony mamy świadomość potencjału drzemiącego w zespole i widzimy wiele rzeczy, które możemy wykonać lepiej. Wiemy, jakie poprawki mamy w planach, więc wszystko jest w naszych rękach, aby to był dla nas dobry sezon.”

Pirelli nie jest pewne źródła problemów z oponami

Mario Isola wypowiedział się na temat sporych problemów z oponami Pirelli w tym sezonie F1. Isola przyznaje, że nie jest pewien skąd wzięły się te problemy.

“Może to efekt dużego zużycia, ponieważ z pewnością opony z 38 okrążeniami na koncie lub więcej na tym torze, są dość wyeksploatowane, ale nie mówię, że było to przyczyną problemu. Mogły wpłynąć na to jakieś szczątki, ponieważ mieliśmy fragmenty przedniego skrzydła Kimiego Raikkonena na torze, ale także inne elementy.”

“Dlatego przebadamy dokładnie nie tylko opony z usterkami, ale wszystkie opony używane podczas ostatnich kilku okrążeń wyścigu, aby zrozumieć sytuację. Zobaczymy czy znajdziemy jakiekolwiek inne nacięcia lub możliwe wskazania tego, co się stało. Mamy opcję wykonania analizy w naszych laboratoriach na torze.”

“Nie mamy zbyt wiele czasu na badania, ponieważ w następnym tygodniu jest kolejny wyścig. Musimy jak najszybciej dojść do wniosków. Celem jest uzyskanie czegoś więcej, najpóźniej do wtorku.”

“Oczywiste jest, że kiedy masz oponę, która jest całkowicie zużyta, jej wytrzymałość staje się mniejsza i jeśli na torze znajdują się jakieś małe resztki elementów, łatwo jest uszkodzić ogumienie.”

“Każda opona ma maksymalną liczbę okrążeń, ale to zależne jest również od samochodu, ustawień, poziomu energii, dlatego nie możemy powiedzieć, że limit jest taki sam dla wszystkich.”

“Co możemy zrobić na krótszą metę? Określenie maksymalnej liczby okrążeń to coś, co należy omówić z FIA, gdy tylko znajdziemy przyczynę problemów. Jeśli okaże się, że to zużycie, musimy znaleźć system na takie wytyczne.”

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 18:26

Udostępnij:

error: Content is protected !!