Zanim rozpocznie się kolejny weekend wyścigowy, pora na podsumowanie wiadomości z ostatnich dni. Zapraszamy do lektury oraz komentowania.
Hulkenberg nie chce być kierowcą rezerwowym
“Nie widzę siebie w roli kierowcy rezerwowego. Siedziałem w fotelu wyścigowym przez dziesięć lat, więc taka regresja bez żadnych perspektyw na regularne starty nie ma dla mnie sensu.”
“Oczywiście w czasie koronawirusa może się to powtórzyć, choć nie zakładam czegoś takiego. W każdym razie trzymam formę i będę gotowy, kiedy nadarzy się okazja.”
“Nie sądzę jednak, aby tak było co tydzień. Teraz pracuję nad powrotem do startów w przyszłym roku.”
W między czasie Helmut Marko, potwierdził w jednym z ostatnich wywiadów, że Hulkenberg zgłosił się do niego w sprawie miejsca na sezon 2021
“Nico powiedział mi, że jest dostępny na przyszły sezon. To jednak nie znaczy, że będzie jeździł dla Red Bulla. Gdyby każdy kierowca, którego chwaliłem za dobre wyniki, miał przybyć do naszej ekipy, potrzebowalibyśmy dziesięciu samochodów.”
Helmut Marko : Kvyat poniżej naszych oczekiwań
“Przyznaję, Daniił nie spisuje się tak, jakbyśmy tego oczekiwali. Nie jesteśmy jednak jeszcze nawet w połowie sezonu.”
“Tsunoda w Formule 2 i Liam Lawson w Formule 3 zajmują miejsca, która dadzą im superlicencję. Nie myślimy jednak o wymianie Kvyata.”
Marko wypowiedział się również na temat Alexa Albona, który wciąż nie może zbliżyć się osiągami do Maxa Verstappena.
“Podczas jego występu w Barcelonie zawinił inżynier wyścigowy. Alex miał głupią strategię, ale to nie jego wina. To był jego najgorszy wyścig, ale dopóki się rozwija, nie ma o czym mówić.”
Tryby kwalifikacyjne zakazane
Specjalne ustawienia silnika pozwalają na krótkotrwały wzrost mocy, szczególnie przydatny i wykorzystywany w kwalifikacjach. Za lidera w tej kwestii uważany jest Mercedes.
FIA postanowiła jednak zakazać użycia trybów kwalifikacyjnych poprzez uniemożliwienie zmian ustawień jednostek napędowych pomiędzy czasówkę i wyścigiem.
Potwierdziły się wcześniejsze domysły i nowe regulacje zaczną obwiązywać od Grand Prix Włoch.
W dyrektywie technicznej numer 37 federacja zapowiedziała zespołom w jakim sposób będzie egzekwować przepisy od ósmej rundy tegorocznego sezonu.
W szczegółach zapisy odnoszą się do odpowiednich artykułów z regulaminu technicznego i sportowego.
Źródło : MotorsportPL
Williams Racing Sprzedany
Dorlinton Capital to nowy właściciel zespołu Williams Racing. Firma istnieje od 2009 roku i ma swoją siedzibę w Nowym Jorku. Nazwa zespołu ma pozostać bez zmian jak a głowna siedziba zespołu pozostanie w Grove.
Claire Williams :
“Rozpoczynając ten proces, chcieliśmy znaleźć partnera, który podziela tę samą pasję i wartości, który dostrzeże potencjał zespołu i uwolni jego moc.”
“Wierzymy, że w firmie Dorilton znaleźliśmy właśnie takiego partnera. Są tam ludzie, którzy rozumieją ten sport, wiedzą jak osiągnąć sukces.”
“Szanują też dziedzictwo Williamsa i zrobią wszystko, by zapewnić mu sukces w przyszłości.”
“To może być koniec Williamsa jako rodzinnego zespołu, ale wierzymy, że zostawiamy go w dobrych rękach.”
“Sprzedaż akcji ekipy oznacza, że ona przetrwa, a to jest dla nas najważniejsze.”
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media