Jak podaje portal RaceFans.net nowy zespół występujący pod nazwą “Monaco F1 Racing Team” stara się dołączyć do mistrzostw świata Formuły 1. Zapraszamy do komentowania.
Za potencjalnym wejściem stoi biznesmen Salvatore Gandolfo, założyciel firmy zarządzającej Monaco Increase Management.
Gandolfo wcześniej ujawnił plany na 2019 rok dotyczącego nowego , hiszpańskiego zespołu który będzie korzystał z obiektów juniorskiego zespołu Campos Racing.
Planowana przez niego zmiana nazwy zespołu spotkała się z aprobatą Automobile Club de Monaco, który promuje rundę mistrzostw świata Formuły 1 i innych imprez.
Gandolfo wcześniej zamierzał wprowadzić swój nowy zespół do Formuły 1 w 2021 roku, wykorzystując wprowadzenie nowego limitu budżetowego i gruntownych zmian w przepisach technicznych.
Jednak mimo, że limit wszedł w życie w tym roku i jest niższy niż planowano w 2019 r., nowe przepisy techniczne zostały odroczone o rok w ramach oszczędności ze względu na pandemię Covid-19
Formuła 1 ogłosiła również, że nowe zespoły które chcą dołączyć będą musieli zapłacić 200 milionów dolarów opłaty, która zostanie podzielona między rywalizującymi ze sobą zespołami.
Jednak CEO Stefano Domenicali powiedział w zeszłym tygodniu, że może to być uchylone w pewnych okolicznościach.
W wydanym w poniedziałek oświadczeniu Gandolfo z zadowoleniem przyjął gotowość Domenicaliego do odstąpienia od opłaty i powiedział, że jest gotów kontynuować wniosek o wejście do F1.
“Obecny projekt zespołu Monaco F1 Racing Team był pierwszym, który aktywnie omawiał możliwość dołączenia do mistrzostw z zarządem F1 już w 2019 roku, a także utworzył strukturę, zdając sobie sprawę z potencjału nowych przepisów technicznych, które pierwotnie miały wejść w życie w 2021 roku (a następnie zostały opóźnione z powodu pandemii).”
“Uważamy, że ostatnie oświadczenia nowego dyrektora generalnego F1 Stefano Domenicali, które sugerują, że $ 200m wpisowego dla nowych zespołów może zostać uchylone, stanowią krok naprzód we właściwym kierunku.”
“Doceniamy otwartą postawę zarówno Stefano, jak i FIA i jesteśmy gotowi podjąć niezbędne kroki, aby zakończyć naszą aplikację.”
Daniele Audetto, szef sportowy Ferrari za czasów Laudy i były dyrektor zarządzający zespołu Super Aguri, jest jednym z tych, którzy są zaangażowani w projekt.
Były kierowca F1 Pascal Wehrlein, który obecnie jeździ dla Porsche w Formule E, i Kierowca Ganassi IndyCar Alex Palou, są reprezentowani przez MIM i wcześniej zostali wymienieni jako potencjalni kierowcy.
Źródło :RaceFans.net
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media