F1 Mistrzostwa Świata 2021 czas zacząć. Pierwszą rundą w tegorocznym kalendarzu jest Grand Prix Bahrjanu. Zapraszamy do śledzenia oraz komentowania.
FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX 2021
Strona: www.bahraingp.com
Twitter:https://twitter.com/BAH_Int_Circuit
Facebook: fb.com/OfficialBahrainInternationalCircuit
F1:https://www.formula1.com/en/racing/2021/Bahrain.html
Gate 255, Gulf of Bahrain Avenue
Umm Jidar, Manama 1062, Bahrain
Bahrain International Circuit to tor wyścigowy w Sakhir. Został zaprojektowany przez Hermanna Tilke, jego budowa została zakończona 5 marca 2004, czyli niespełna miesiąc przed inauguracyjnym Grand Prix Bahrajnu Formuły 1. Godnym uwagi jest fakt zwycięstwa w inauguracyjnym wyścigu Michaela Schumachera. Od sezonu 2014 wyścig odbywa się w nocy przy sztucznym oświetleniu.
Harmonogram GP Bahrajnu 2021
Piątek, 26 Marca: 1 trening 12:30 – 13:30
Piątek, 26 Marca: 2 trening 16:00 – 17:00
Sobota, 27 Marca: 3 trening 13:00 – 14:00
Sobota, 27 Marca: Kwalifikacje 16:00 – 17:00
Niedziela, 28 Marca: Wyścig 17:00
Transmisja Eleven Sports
Opony na wyścig F1
Robert Kubica w Nurburgring Endurance Series!
Robert Kubica zadebiutuje w sobotę 27 marca na legendarnej pętli Nordschleife podczas pierwszego wyścigu sezonu Nurburgring Endurance Series (NLS) z zespołem PROsport Racing.
Krakowianin poprowadzi samochód Porsche Cayman klasy V5, co będzie jego pierwszym krokiem w kierunku uzyskania pozwolenia wymaganego do rywalizacji mocniejszymi maszynami, takimi jak GT3 SP9.
Na lokalnym torze Nurburgring, zespół skupiony wokół szefa, Chrisa Essera, zasłynął jako szkoła jazdy po północnej pętli, której podopieczni uzyskują pozwolenia niezbędne do prowadzenia szybszych aut. PROsport Racing sprawdził na Nordschleife już ponad 50 kierowców, w tym zwycięzców Le Mans i zawodników DTM. Wśród nich znaleźli się między innymi Andre Lotterer, Earl Bamber czy Jamie Green, a Robert Kubica będzie najświeższym kandydatem.
Christoph Esser PROsport Racing (szef ekipy):
“Jesteśmy oczywiście bardzo dumni, że możemy powitać kierowcę Formuły 1, Roberta Kubicę. Przygotowaliśmy naszego Caymana w najlepszy możliwy sposób do nadchodzącego sezonu, aby Robert krok po kroku mógł przybliżać się do uzyskania pozwolenia.”
Robert Kubica :
“Ten tor jest niesamowity. Te zakręty – szaleństwo. To zupełnie inny rodzaj motorsportu.”
Źródło :motorsportgp.pl
Nürburgring
We wczesnych latach dwudziestych na publicznych drogach w górach Eifel były organizowane wyścigi ADAC Eifelrennen. Były one jednak niebezpieczne i mało popularne. Wobec powyższego postanowiono więc stworzyć nowy tor wyścigowy. Budowa toru trwała od września 1925 do wiosny 1927 r.
Tor miał długość 28,265 km (17,5 mili), jego szerokość wynosiła od 8 do 9 metrów, liczba zakrętów wynosiła 174. Składał się z dwóch części: Südschleife („pętla południowa”) długości 7,747 km oraz Nordschleife („pętla północna”) długości 22,810 km. Po jego ukończeniu odbywały się tam wyścigi ADAC Eifelrennen oraz Grand Prix Niemiec. Pod koniec lat 20. tor stracił nieco na znaczeniu. Po II wojnie światowej na tor powróciły najważniejsze imprezy: Grand Prix Niemiec (jako część Mistrzostw Świata Formuły 1). W 1953 r., wprowadzono wyścig 1000 km. Natomiast w 1970 r. wprowadzono wyścig 24-godzinny.
Niewątpliwie w latach 60 obiekt stawał się coraz bardziej niebezpieczny ze względu na coraz większe prędkości osiągane przez samochody wyścigowe. Kierowcy postanowili zbojkotować wyścigi na torze Nürburgring, aby zostały wprowadzone zmiany konstrukcyjne. Podczas gdy tor był modyfikowany, GP Niemiec przeniesiono na tor Hockenheimring. Mimo przeprowadzonych zmian i wprowadzenia środków bezpieczeństwa, Ring był wciąż zbyt niebezpieczny i długi na przeprowadzanie wyścigów Formuły 1.
Niewątpliwie w 1975 r. Niki Lauda ustanowił rekord przejazdu po Nordschleife, pokonując dystans 22,835km w czasie poniżej 7 minut (6:58.6). W przeciwieństwie do powyższego odniósł tam najpoważniejszy wypadek w swojej karierze wyścigowej. Rok 1981 r. obfitował w prace nad zupełnie nowym torem o długości okrążenia 4,5 km (2,8 mili). Istotnie Nordschleife zostało skrócone do 20,8 kilometrów. Na skróconym odcinku rekordowo szybko pojechał Stefan Bellof, który dystans ten pokonał w czasie 6:11.13 w Porsche 956, co daje średnią 201,7622 km/h. 29 czerwca 2018 r. niemiecki kierowca wyścigowy Timo Bernhard ustanowił nowy rekord toru wynoszący 5:19,546 min. jadąc Porsche 919 Hybrid.
F1 Harmonogram
Sobota, 27 Marca 2021 :
8:30 – 10:00 – Kwalifikacje
11:00 – 11:40 – Ustawienie na gridzie
12:00 – 16:00 – Wyścig
Social media