Robert Kubica już w ten piątek wystąpi za kierownicą bolidu C41, podczas pierwszego treningu weekendu wyścigowego w Barcelonie, gdzie tym razem zagości królowa motorsportu.
FORMULA 1 ARMACO GRAND PREMIO DE ESPANA 2021
Barcelona
Strona: https://www.circuitcat.com/en/
F1: https://www.formula1.com/en/racing/2021/Spain.html
Liczba okrążeń – 66
Długość toru – 4,675 km (po przebudowie)
Dystans wyścigu – 307,104 km
Rekord toru – 1:18.441 Daniel Riccardo (2018)
Circuit de Barcelona-Catalunya tor wyścigowy położony w niewielkiej miejscowości Montmeló na północ od Barcelony w Katalonii. Nie jest to obiekt, na którym się łatwo i często wyprzedza. Stąd, kierowcy starają się zdobyć dla siebie najlepsze pozycje podczas kwalifikacji. Tor zaczęto budować w roku 1989. Inwestycja została sfinansowana przez Royal Automovil Club de Catalunya, lokalny rząd i radę miasta Montmelo. Pierwszy wyścig odbył się tu w 1991 roku i wygrał go kierowca Williamsa – Nigel Mansell.
Harmonogram GP Hiszpanii 2021
Piątek, 7 Maja 2021: 1 Trening 11:30 – 12:30
Piątek, 7 Maja 2021: 2 Trening 15:00 – 16:00
Sobota, 8 Maja 2021: 3 Trening 12:00 – 13:00
Sobota, 8 Maja 2021: Kwalifikacje 15:00 – 16:00
Niedziela, 9 Maja 2021: Wyścig 15:00
Transmisja Eleven
Opony na wyścig :
Pogoda :
Na co warto zwrócić uwagę podczas nadchodzącego GP Hiszpanii?
Mercedes nie został pokonany w kwalifikacjach na torze Circuit de Barcelona-Catalunya od 2012 roku- więc Red Bull ma nad czym popracować.
Lewis Hamilton wygrał wszystkie GP Hiszpanii od 2017 roku. Max Verstappen w Barcelonie wygrał w 2016 roku, po zderzeniu Hamiltona i jego zespołowego kolegi – Nico Rosberga na pierwszym okrążeniu.
Obecnie wydaje się, że Red Bull ma najszybszy samochód na jednym okrążeniu. Jednak Mercedes zdobył pole position w ostatnich dwóch wyścigach.
Wszystkie z wyjątkiem czterech z ostatnich 20 hiszpańskich Grand Prix zostały wygrane z pole position.
RB16B konsekwentnie przewyższał Mercedesa W12 w szybkich zakrętach, a wraz z osiągnięciami Hondy w obszarze jednostek napędowych, w stosunku do 2020 roku, walka o pole position sprowadza się do ciasnej i krętej ostatniej szykany. Trzeci sektor to w ostatnich latach terytorium Mercedesa – w szczególności Hamilton jest mistrzem jazdy na ostatniej szykanie.
Połączenie szybkich i wolnych zakrętów na całym okrążeniu powinno oznaczać przewagę między dwoma najlepszymi zespołami.
Lando Norris jest jedną z gwiazd sezonu i do tej pory kończył w pierwszej piątce w każdym wyścigu.
21-latek zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców, znacznie wyprzedzając Bottasa i Pereza.
Istotnie po zajęciu piątego miejsca w Portimao, Norris przyznał, że nigdy nie był tak pewny siebie jak obecnie. Z pewnością był konsekwentnie szybki w kwalifikacjach, decydujący przy wyprzedzaniu i dobry w zarządzaniu oponami.
Wydaje się, że pojawienie się Daniela Ricciardo w zespole w 2021 roku wyniosło Norrisa na inny poziom, ale pytanie brzmi: czy da radę tak dalej?
Tor Circuit de Barcelona-Catalunya to idealny wskaźnik dla każdego kierowcy i samochodu. W związku z tym połączenie szybkich i wolnych zakrętów daje jasny obraz w stawce. Reasumując jeśli Twój pakiet jest dobry w Barcelonie, może być dobry wszędzie.
Magia Alonso na własnym gruncie? Alonso jak Robert Kubica potrzebuje czasu
Bez wątpienia Fernando Alonso mógł rozczarować dotychczasowymi kwalifikacjami. Nie mniej jednak dwukrotny mistrz F1 nadrobił te rozczarowania w podczas ostatniego Grand Prix, dzięki niesamowitemu tempu wyścigowemu. Przedzierając się na pozycję ósmą z 13 -tego pokazał swoją wartość.
Grand Prix Hiszpanii jest oczywiście domowym wyścigiem dla Alonso i będzie on chciał się pokazać. Patrząc w przyszłość, Alonso wie, że kwalifikacje to dziedzina, nad którą musi pracować najbardziej.
Czy modyfikacje na torze Barcelony poprawią widowisko?
Ze względu na fakt nowego zakrętu nr 10, zmodyfikowanej wersji starego układu toru z 1991 roku można oczekiwać widowiska na torze. Ostry zakręt 10, został nieznacznie zmodyfikowany, aby głównie poprawić bezpieczeństwo kierowcy (i motocyklistów w MotoGP).
Przeprofilowanie zakrętu oznacza, że hamowanie nie jest tak ciężkie, co oznacza jeden zakręt mniej na potencjalne wyprzedzenia.
Barcelona byłaby lepsza, gdyby porzuciła ostatnią szykanę, ale nie wydaje się to prawdopodobne ze względów bezpieczeństwa
Pierwszy mokry wyścig od 1996 roku?
Od 1996 roku w Barcelonie nie było “mokrego wyścigu”, w którym to roku Michael Schumacher odniósł swoje pierwsze zwycięstwo dla Ferrari w zdradliwych warunkach. Obecnie jest szansa na deszcz w dniu wyścigu. W związku z tym możemy spodziewać się zwiększonej dawki emocji w wyścigu
Robert Kubica, po GP Hiszpanii będzie testował 18 calowe opony Pirelli we wtorek i w środę. Serdecznie zapraszamy do śledzenia następnych wpisów.
Robert Kubica w wywiadzie dla https://www.rdc.pl
“Jestem w stanie naprawdę jeździć szybko “
Aktualizacja:
Robert Kubica zakończył pierwszy trening w tzw. żwirze w następstwie “spinu” na przebudowanym zakręcie nr 10. Godnym uwagi jest fakt zmiany na świeże opony miękkie przed tym feralnym okrążeniem. Zauważmy iż w wywiadzie dla Eleven Robert przyznał się do szukania limitów co bez wątpienia przyczyniło się do spinu a także prawie półroczna nieobecność w bolidzie F1. Ważnym aspektem jest fakt, iż do kolegi z zespołu tracił tylko 0,1 na twardej mieszance.
“Niestety trochę źle oceniłem poziom przyczepności, jaki dadzą mi miękkie opony i obróciłem się wchodząc w zakręt… Choć wejście było jeszcze na limicie przyczepności, a potem rzuciło tyłem.” – Robert Kubica
https://twitter.com/F1/status/1390629672766033920?s=20
Zdarza się :)
Fred Vasseur o występie RK w FP1: „W końcówce pojechał zbyt optymistycznie, ale zaliczył bardzo dobry pierwszy przejazd. Od razu złapał tempo i dobrze jest poznać wrażenia z innej perspektywy” #ElevenF1
— Mikołaj Sokół (@SokolimOkiem) May 7, 2021
Robert Kubica dla stacji Eleven – wywiad
https://twitter.com/ELEVENSPORTSPL/status/1391045286823436290?s=20
Czekamy z niecierpliwością na testy opon Pirelli
Social media