Kubica Robert już dziś zasiądzie znów za kierownicą tym razem w Serii ELMS. Zbliża się weekend podczas którego zespół WRT będzie się ścigał w drugiej rundzie European Le Mans Series.
Oreca 07 Gibson LMP2
Wyzwanie przed zespołem do znalezienia optymalnych ustawień przed 4 godzinnym niedzielnym wyścigiem.
Przewodnik Roberta po torze Red Bull Ring jakiego udzielił przed wyścigiem F1
“Zwodniczo łatwy Red Bull Ring powrócił do kalendarza Formuły 1 w 2014 roku. Sprowadzając sport z powrotem do Austrii po raz pierwszy od 2004 roku. Kierowca rezerwy Alfa Romeo Racing ORLEN, Robert Kubica, startował tylko w tym alpejskim otoczeniu w Formule 1 w 2019. Gdy przygotowywał się do Free Practice 1 w Grand Prix Styrii, zabiera nas na wirtualną wycieczkę po torze”.
“Red Bull Ring może wyglądać z zewnątrz jako prosty tor, z krótkim okrążeniem z kilkoma zakrętami, głównie praworęcznymi. Jest to jednak o wiele bardziej skomplikowane niż to, co daje jego wygląd. Jest to tor, na którym nie można popełnić nawet najmniejszego błędu. Szczególnie podczas kwalifikacji, ponieważ marginesy do popełnienia błędów są bardzo małe. Jest kilka skomplikowanych odcinków. Dwa leworęczne w sektorze drugim, gdzie trzeba mieć dość dużo prędkości, oraz dwa ostatnie zakręty. Są niezwykle wymagające i łatwe do popełnienia błędu. Na całym torze, jesteś kuszony do korzystania z krawężników wyjściowych, ale to może być kosztowne. Kładą duży nacisk na samochód, zwłaszcza na podłogę, a to jest bardzo łatwe spowodowania niektórych uszkodzeń.”
Robert Kubica o hamowaniu na torze :
“Istnieją trzy duże obszary hamowania, a stabilność hamowania jest bardzo ważna. Przeważnie są w pierwszej części okrążenia. W szczególności zakręt pierwszy to ślepy zakręt, wchodzisz pod górę i tak naprawdę nie widzisz, dokąd zmierzasz. Musisz być bardzo precyzyjny, ponieważ możesz zepsuć okrążenie, zanim naprawdę ono się jeszcze zacznie. Opony są również wyzwaniem. Większość zakrętów znajduje się po prawej stronie, a zanim dojdziesz do szybkich leworęcznych, temperatura opon nie będzie optymalna.”
“Osobiście podoba mi się ten tor i nie mogę się doczekać jazdy bolidem już w ten piątek. Jest to trudne, a znalezienie optymalnego punktu przy ustawieniach jest skomplikowane – potrzebujesz dobrej prędkości maksymalnej w pierwszej połowie okrążenia, z dobrą stabilnością hamowania, ale z drugiej strony potrzebujesz dość dużej siły docisku, aby stracić jak najmniej czasu w szybkich zakrętach. Musisz znaleźć kompromis, który nie zawsze jest łatwy. Dlatego liczy się każda sesja. To jest bardzo ważne.”
Statystyka przed wyścigiem
ELMS Harmonogram weekendu
elms-4hours-of-redbullring-provisional-timetable-v4-26042021_091154
Aktualizacja 13.05.2021:
Szef zespołu Vincent Vosse
„Zapowiada się pracowity weekend, a naszym celem jest utrzymanie dobrego tempa z początku sezonu. Odnieśliśmy bardzo udany debiut w naszej kampanii ELMS, wygrywając w Barcelonie. Nie jesteśmy do tego stopnia naiwni, by wierzyć, że już jesteśmy najlepsi, wręcz przeciwnie . W Barcelonie wszystko poszło na naszą korzyść, ale wiemy, że konkurencja jest niezwykle silna i wciąż musimy ciężko pracować(…). Na Red Bull Ring będzie trudniej, ale jedziemy tam, aby dać z siebie wszystko i pozostać w wyścigu o mistrzostwo (…)”
ELMS
Pierwsza pełna kampania w European Le Mans Series nie mogła zacząć się lepiej dla ORLEN Team WRT. Powtórzenie sukcesu z Barcelony będzie trudne, ale cały zespół WRT udaje się do Austrii zdeterminowany, aby utrzymać się na czołowych pozycjach i walczyć o tytuły. Red Bull Ring, nowoczesna reinkarnacja historycznego toru Austrii o długości 4,318 km, położona w styryjskiej wiosce Spielberg, to bardzo techniczny tor, a wyzwaniem będzie znalezienie najlepszego ustawienia dla Oreca 07 Gibson przed 4- godzinny wyścig w niedzielę.
Louis Delétraz, Robert Kubica i Yifei Ye udowodnili już swój talent i umiejętność współpracy i są w pełni zmotywowani do osiągnięcia dobrego wyniku.
Louis Delétraz:
„Nie mogę się doczekać Red Bull Ringu, gdzie po wygranej w Barcelonie oczekiwania wobec nas będą wysokie, ponieważ wszyscy będą nas obserwować. Dlatego musimy być bardzo zmotywowani, skupieni i ciężko pracować, aby poprawić wszystkie drobne szczegóły. Będziemy musieli mocno naciskać, aby przywrócić kolejny świetny wynik ”.
Robert Kubica:
„Red Bull Ring jest zupełnie inny niż Barcelona, więc będzie to nowe wyzwanie i kontynuacja uczenia się dla nas w mistrzostwach. Tor ma stosunkowo krótkie okrążenie, ale łączy w sobie ostre zakręty z szybkimi zakrętami, głównie w środkowym segmencie, więc znalezienie właściwej równowagi będzie wyzwaniem. Damy z siebie wszystko i udowodniliśmy w Barcelonie, że jeśli wszystko razem połączymy, możemy być w czołówce. To znowu będzie celem i mamy nadzieję, że uda nam się go osiągnąć ”.
Yifei Ye:
„Mieliśmy wymarzony początek sezonu w Barcelonie, więc będziemy dążyć do kolejnego spokojnego weekendu. Celem pozostaje zwycięstwo w wyścigu, ale ponieważ jesteśmy liderem w mistrzostwach, będziemy ścigać się ciężko, mając długoterminowy sposób myślenia o mistrzostwach. Konkurencja pozostaje niezwykle silna, dlatego będziemy musieli dawać z siebie wszystko. Jestem bardzo podekscytowany, że będę mógł ścigać się i walczyć w Spielberg w ten weekend ”.
European Le Mans Series – Runda 2
Red Bull Ring 4 godziny, Austria – 13-16 maja 2021
Rozkład jazdy (CET)
Czwartek 13 maja 2021
09: 00-12: 00 Test zbiorczy
13: 00-17: 00 Test zbiorczy
Piątek 14 maja 2021
13: 00-14: 30 Praktyka 1
Sobota 15 maja 2021
10:00-11: 30 Praktyka 2
15: 30-15: 40 Kwalifikacje (LMP2)
Niedziela 16 maja 2021 11: 00-15: 00 Wyścig
ORLEN Team WRT entry (Oreca 07 Gibson)
#41 Louis Delétraz (CH) – Robert Kubica (PL) – Yifei Ye (CN)
@louisdeletraz
Do analizy wczorajsze dane testów ELMS
Poranny test – najszybsze okrążenia wg kierowcy
Popołudniowy test – najszybsze okrążenia wg kierowcy
Popołudniowy test – analiza czasów
Social media