^

Robert Kubica - Klub Kibiców

sobota, 22 stycznia 2022

Kubica o przygotowaniach do sezonu 2022

Połowa stycznia za nami a to oznacza, że coraz zbliżamy się do rozpoczęcia kolejnego sezonu pełnego sportowych emocji. Zapraszamy do podsumowania wiadomości z ostatnich dni.

Kubica

Fot. Motorsport.com

Kubica o przygotowaniach do sezonu WEC 2022, łączeniu programów…

Kalendarz WEC liczy sześć rund, więc sezon nie jest szczególnie pracowity. Czy planujesz także starty w innych seriach, na przykład obronę mistrzowskiego tytułu w European Le Mans Series?

“Był i jest plan, żebym jechał też w ELMS, jednak przez te wszystkie opóźnienia i komplikacje, które wyszły w ostatnich miesiącach, ten plan trochę poszedł na bok. Muszę też szczerze powiedzieć, że w sytuacji pandemii, która znów pokazała swoje oblicze i ponownie zrobiło się dużo trudniej oraz bardziej niebezpiecznie pod tym względem, mam mieszane uczucia co do poszerzania harmonogramu moich starów.”

“Moją pracą jest także bycie rezerwowym w Alfa Romeo F1 Team ORLEN i trzeba o tym pamiętać. Teraz szanse na starty w ELMS oceniłbym na 50/50. Miesiąc temu mógłbym powiedzieć, że będę to robił na 90%, więc zobaczymy. Myślę, że ważniejsza jest nie ilość, ale jakość – i na tym trzeba się skupić.”

Wracając zatem do spraw bieżących, jak wyglądają przygotowania do sezonu 2022 z Premą? Wspominałeś już o pierwszych testach…

“Ogólnie przygotowania z punktu widzenia zespołu będą i są chaotyczne, ponieważ pierwsze kontenery muszą wypłynąć do Stanów już teraz, za kilka dni [rozmawiamy w poniedziałek, 17 stycznia]. Ta data została zmieniona, czas na przygotowanie wszystkiego jest krótszy o dwa tygodnie.”

“Na szczęście mamy więcej niż jeden pojazd, więc wyślemy nasz sprzęt do Stanów razem z samochodami innych zespołów, a my będziemy w stanie testować w Europie drugą sztuką – tym samym autem, tylko innym egzemplarzem. Mamy dzięki temu więcej czasu, a roboty jest naprawdę dużo.”

“W najbliższych dniach będziemy testować w sobotę i niedzielę [22-23 stycznia], później znowu w środę i czwartek, na innym torze. Później podejmiemy kolejne decyzje, bo zimą trzeba testować w dobrych warunkach.”

“To nie jest łatwe i na pewno będziemy mieli jeszcze jakieś testy w lutym, ale pracujemy nad tym, żeby pojeździć na torach, które dają nam gwarancję dobrej pogody. Nie ma sensu jeździć przy trzech stopniach – OK, ta praca nie idzie do kosza, ale bardzo często z takich jazd można wywnioskować niewłaściwe rzeczy.”

“Trochę się też zmieniło regulaminowo, jeśli chodzi o konfigurację pojazdów LMP2. Wciąż czekamy na konkretne informacje i ostateczną konfigurację – wiemy, co się zmieni, ale dokładnie nie wiadomo, jak.”

“Te tygodnie na pewno będą kluczowe i mam nadzieję, że dobrze się przygotujemy, bo pierwszy wyścig w Stanach nie jest łatwy logistycznie, nie jest łatwy dla młodego zespołu. Dodatkowo nie jesteśmy tam główną kategorią, akurat mistrzostwa świata wyścigów długodystansowych będą tam poniżej amerykańskiej serii IMSA.”

Źródło :https://sokolimokiem.com/kubica-jestesmy-w-stanie-zrobic-dobra-robote/

Alfa Romeo nie doceniła wpływu braku aktualizacji F1 2021

Fot. Alfa Romeo Racing ORLEN

Szwajcarski zespół był jednym z pierwszych, którzy zrezygnowali z jakichkolwiek ulepszeń zeszłorocznego samochodu, zamiast tego zdecydował się skupić wszystkie swoje zasoby na przygotowaniu projektu na sezon 2022 do nowych przepisów.

Vasseur ma nadzieję, że praca włożona w ten sezon opłaci się, ale przyznał, że nie spodziewał się negatywnych skutków braku postępów w pracach nad samochodem na sezon 2021.

“Bardzo wcześnie obraliśmy kierunek na 2022 rok, pod koniec ’20 roku”, powiedział Motorsport.com. “I być może nie doceniłem faktu, że mieliśmy 22 wyścigi do zrobienia z tym samym samochodem.”

„Z psychologicznego punktu widzenia nie jest to łatwe. Kiedy masz aktualizacje wchodzące lub w przygotowaniu, zawsze masz coś w rodzaju, a nie motywację, ponieważ motywacja jest, ale masz nadzieję, że przyniesiemy aktualizacje. A tak się nie stało.”

Alfa Romeo ostatecznie zajęła dziewiąte miejsce w mistrzostwach konstruktorów w zeszłym roku, ponieważ Williams ją przeskoczył, ale Vasseur jest jasny, że zmiana formy nie wynikała tylko z wydajności.

“Czyste osiągi nie były złe,” powiedział. “Myślę, że zrobiliśmy krok do przodu w porównaniu z zeszłym rokiem.”

“Patrząc na średnią w kwalifikacjach, byliśmy szybsi od Williamsa, naszego bezpośredniego konkurenta. W wyścigach byliśmy szybsi od Williamsa. W wyścigu 14 razy wyprzedzaliśmy Williamsa.”

“Ale potem, jeśli spojrzeć na klasyfikację, a to jest główny KPI, przegapiliśmy dwie dobre okazje w sezonie, w Budapeszcie i Spa.”

“Myślę, że w Spa nie wykonaliśmy dobrej roboty w kwalifikacjach, a przez to nie zdobyliśmy punktów. W Budapeszcie jest to trochę bardziej frustrujące. Zaliczyliśmy bardzo dobre kwalifikacje, z perspektywy zespołu były to prawdopodobnie jedne z najlepszych, bo jechaliśmy w szóstym rzędzie, czy jakoś tak, a na Zakręcie 1 uczestniczyliśmy w kraksie. Byłoby lepiej być tak jak Williams, 17, 18 w qualy. Ale jest jak jest.”

Pomimo pewnych frustracji związanych z tym, co wydarzyło się w 2021 roku, Vasseur uważa, że prawdziwą odpowiedź na pytanie, czy Alfa Romeo postąpiła słusznie, poznamy dopiero po rozpoczęciu nowego sezonu.

“Musieliśmy podjąć decyzję. Czy mieliśmy interes w tym, aby zainwestować dużo nie tylko pieniędzy, ale także czasu, zasobów i tak dalej, w 2021 rok? I jakie mogą być oczekiwania, aby przejść z P9 do P8? Czy też wszystkie nasze zasoby skierujemy na rok 22, a potem zobaczymy, bo myślę, że potencjał jest znacznie większy.”

“OK, teraz się udało, rok temu przyjęliśmy zakład, a za kilka miesięcy zobaczymy!”.

Źródło : https://www.motorsport.com/f1/news/alfa-romeo-underestimated-impact-of-no-f1-2021-upgrades/7475688/

Alonso: Alpine F1 w lepszej formie niż rok temu

Fot. Getty Images

Fernando Alonso uważa, że jego zespół Alpine F1 Team jest w lepszej formie niż 12 miesięcy temu i nie może już dłużej szukać braku zasobów w porównaniu z najlepszymi zespołami jako wymówki.

Alpine zajęło piąte miejsce w zeszłorocznych mistrzostwach konstruktorów dzięki szokującemu zwycięstwu Estebana Ocona na Węgrzech i podium Alonso w Katarze, dwóm wyróżniającym się wynikom, które zapewniły jej przewagę w walce z AlphaTauri.

Były zespół Renault wznowił swoje trwające przetasowania w kierownictwie, z dyrektorem wykonawczym Marcinem Budkowskim i doradcą Alainem Prostem odchodzącymi przed sezonem 2022, podczas gdy były dyrektor zespołu Aston Martin Otmar Szafnauer został wskazany do dołączenia do zespołu Enstone w podobnej roli.

Podczas gdy Alpine przeszło przez niespójny sezon 2021, zespół jest przekonany, że wzmocnił swoje działania na torze, dyrektor generalny Laurent Rossi stwierdził, że stopniowa poprawa zespołu za kulisami była tak samo ważna jak zwycięstwo Ocona w Budapeszcie.

Alonso zgodził się, że Alpine jest teraz “w lepszej formie” niż na początku ubiegłego sezonu.

“Wciąż nie jesteśmy na szczycie wszystkich problemów, ale każdy będzie miał inne zdanie” – powiedział Hiszpan.

“Oczywiście z doświadczeniem w pracy dla różnych zespołów, mogłem zobaczyć niektóre rzeczy, w których byliśmy słabi, inne obszary były bardzo silne. Zawsze staram się, aby zespół był coraz silniejszy i lepiej przygotowany do sezonu 2022.”

“Myślę, że na pewno musimy zmniejszyć różnicę w silniku, dlatego jest ten nowy projekt, a także musimy zmniejszyć różnicę w osiągach aero.”

“Trudno powiedzieć, jaka jest ta luka, więc w tej chwili mamy tylko nadzieję, ale rozumiem, że ta nadzieja dotyczy wszystkich. To nie jest tylko dla nas i jest to zupełnie nieznane terytorium, co znajdziemy [w tym] roku.”

Alonso powiedział, że wierzy, że Alpine ma teraz odpowiednie zasoby, aby wyciąć jakąkolwiek lukę pozostającą do wiodących zespołów, przyznając, że Alpine nie będzie już miało wymówki działania do mniejszego budżetu w porównaniu do największych wydawców F1 – Mercedesa, Red Bulla i Ferrari, ponieważ limit budżetu sportu spada z 145 mln $ do 140 mln $ w 2022 roku.

“Jestem optymistą, że mamy odpowiednie zasoby, mamy zaangażowanie od Luca de Meo, od Laurenta Rossi, wszystkie nasze kierownictwo są zaangażowane w Formułę 1,” dodał.

“Limit budżetowy powinien pomóc, ponieważ nie ma nieograniczonego budżetu dla czołowych zespołów. Teraz budżet jest mniej więcej taki sam dla wszystkich i to od nas zależy, czy zrobimy dobry samochód. Jeśli nam się to nie uda, będziemy uczyć się na błędach.”

“Ale nie ma już “mamy mniejszy budżet”, “mamy mniej zasobów” czy “używają dwóch tuneli aerodynamicznych”. Nie ma już tych rzeczy. Tak więc, wszystko zależy od nas.”

Źródło : https://www.motorsport.com/f1/news/alonso-alpine-f1-in-better-shape-than-this-time-last-year/7415894/

Raikkonen o F1 : “Dzieje się tu wiele rzeczy, które nie mają sensu, przynajmniej w mojej opinii.”

Fot. Alfa Romeo Racing ORLEN

Mistrz świata z 2007 roku – Raikkonen, przeszedł na emeryturę pod koniec ubiegłego sezonu, ponad 20 lat po swoim debiucie, notując 349 startów w wyścigach, jeżdżąc dla takich zespołów jak Sauber, McLaren, Ferrari, Lotus i Alfa Romeo.

We wrześniu ogłosił, że po sezonie 2021 odchodzi z F1. Decyzję o tym podjął zimą, jeszcze przed minioną kampanią i być może nie będzie się już ścigał zawodowo.

Raikkonen był jedną z najbardziej popularnych postaci w Formule 1 przez większość swojej kariery dzięki szczerej i uczciwej postawie, rzadko angażując się w politykę.

Fin na pożegnanie podkreślił swoją frustrację związaną z niektórymi elementami Formuły 1.

“Dzieje się tu wiele rzeczy, które nie mają sensu, przynajmniej w mojej opinii” – powiedział Raikkonen portalowi Motorsport.com.

Zapytany o to, jakie kwestie nie mają dla niego znaczenia, Raikkonen odparł: – “Wszelkiego rodzaju krążące wokół bzdury, których jesteśmy świadomi, ale nikt nic nie mówi. Dochodzi do wielu sytuacji, które moim zdaniem nie powinny się zdarzyć.”

“To jest miejsce pełne fałszywości. W kontekście psychicznym dobrze jest odciąć się od tego” – podkreślił.

Raikkonen przyznał również, że nie miał trudności z powrotem do królowej sportów motorowych po dwóch latach przerwy 2010-11, bowiem wiedział dokładnie, jakich okoliczności może spodziewać się po wznowieniu startów. Natomiast podczas debiutu w 2001 roku Formuła 1 była zupełnie inna. Wtedy mógł skupić się wyłącznie na pracy.

“Oczywiście pieniądze zmieniły wszystko, jak w każdym sporcie” – kontynuował. – “Im więcej pieniędzy, tym więcej polityki. Toczy się wiele gierek, o których nie wiesz, dopóki nie wpadniesz w to środowisko. Oprócz pieniędzy ludzie chcą władzy. Myślę, że wiele osób stąd poradziłoby sobie również w prawdziwym życiu politycznym” – uznał.

Zapytany, czy uważa, że F1 trochę straciła swoją drogę i już mniej chodzi w niej o rywalizację sportową, odparł: – “Tak jest od wielu lat. Po prostu może teraz ludzie bardziej zdają sobie z tego sprawę.”

Raikkonen śmieje się ze swojego braku zainteresowania polityczną stroną mistrzostw, tłumacząc, że to dla jego własnego dobra.

“Nie angażuję się w to” – powiedział Fin. – “Wiem o wielu rzeczach, które się dzieją, ale nie obchodzą mnie. Nie uważam za zbyt zdrowe, aby ktokolwiek miał do czynienia z tym każdego dnia.”

Źródło : https://pl.motorsport.com/f1/news/frustrujaca-polityka-w-f1/7470286/

http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Honorata HiP
o 10:42

Udostępnij:

error: Content is protected !!