Choć znamy już mistrza tegorocznej edycji Formuły 1, do zakończenia sezonu pozostało jeszcze pięć wyścigów. Tym razem F1 przenosi się do Stanów Zjednoczonych na tor Circuit of The Americas.
FORMULA 1 LENOVO UNITED STATES GRAND PRIX 2023
Circuit of The Americas
Pierwsze Grand Prix – 2012
Liczba okrążeń – 56
Długość toru – 5.513 km
Dystans wyścigu – 308.405 km
Rekord Toru : 1:36.169 Charles Leclerc (2019)
www: http://www.circuitoftheamericas.com/
Twitter : https://twitter.com/COTA
Circuit of The Americas popularnie zwany COTA, został zaprojektowany przez Hermanna Tilke we współpracy z amerykańskim biurem architektonicznym HKS. 21 października 2012 roku mistrz F1 z 1978 roku – Mario Andretti, otworzył tor.
Harmonogram
Piątek, 20 Października 2023
19:30 – 20:30 : 1 sesja treningowa
23:00 – 00:00 – Kwalifikacje
Sobota, 21 Października 2023
- 19:30 – 20:14 : Sprint Shootout
Niedziela, 22 Października 2023
- 00:00 – 01:00 : Sprint
- 21:00 – 23:00 : Wyścig
Opony
Mario Isola :
“Austin rozpoczyna serię czterech wyścigów – trzy z nich odbędą się kolejno – na kontynencie amerykańskim. A wszystko zaczyna się od Grand Prix Stanów Zjednoczonych: kraju, który jest przesiąknięty tradycją sportów motorowych, ale naprawdę zaznaczył swoją obecność w F1 dopiero w ciągu ostatnich kilku lat, dzięki różnym inicjatywom realizowanym przez Liberty Media w wielu różnych obszarach.”
“Tor Circuit of the Americas był gospodarzem Grand Prix Stanów Zjednoczonych co roku od 2012 r., z wyjątkiem 2020 r., kiedy to został odwołany z powodu pandemii COVID-19. Opisałbym COTA jako kompletny tor ze średnim lub wysokim poziomem docisku.”
“Zakręt 1, lewy zakręt, jest szczególnie charakterystyczny na końcu 22-metrowego wzniesienia, pokonywanego w odległości zaledwie 200 metrów od toru. Sprawia to, że start jest szczególnie interesujący, a kierowcy kierują się w wielu różnych kierunkach, aby znaleźć najlepszą linię.”
“Zakręt ten prowadzi do płynnego pierwszego sektora, charakteryzującego się serią średnich i szybkich zakrętów aż do nawrotu, którym jest Zakręt 11. Po nim następuje długa prosta prowadząca do ostatniej części toru, która charakteryzuje się serią wolniejszych i 90-stopniowych zakrętów.”
“Siły działające na opony są głównie boczne i są dość dobrze zrównoważone między przodem a tyłem, bez szczególnego obciążania konkretnego narożnika samochodu.”
“Ważna jest także dobra trakcja na wolnych zakrętach. Asfalt jest nadal dość wyboisty, pomimo częściowej wymiany nawierzchni, która miała miejsce w zeszłym roku. Może to prowadzić do niewielkiego poślizgu opony, co jest potencjalną przyczyną przegrzania.”
“Degradacja obserwowana w Austin ma głównie charakter termiczny, podczas gdy ziarnistość jest dość rzadkim zjawiskiem, Wyścig zawsze odbywał się jesienią: pora roku, w której pogoda może być bardzo zmienna, nawet w bardzo krótkim okresie czasu. Nierzadko zdarzają się na przemian słoneczne i deszczowe dni, z szerokim zakresem temperatur.”
“W tym roku format Sprint po raz pierwszy zawita do Austin; kolejna okazja dla fanów, którzy stają się coraz bardziej entuzjastycznie nastawieni do nowoczesnej F1, aby cieszyć się spektakularną akcją”.
Źródło : https://press.pirelli.com/austin-the-start-of-an-american-journey/
http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media