^

Robert Kubica - Klub Kibiców

środa, 18 października 2023

F1: Grand Prix USA 2023

Choć znamy już mistrza tegorocznej edycji Formuły 1, do zakończenia sezonu pozostało jeszcze pięć wyścigów. Tym razem F1 przenosi się do Stanów Zjednoczonych na tor Circuit of The Americas.

F1

Fot. Nascar.com

FORMULA 1 LENOVO UNITED STATES GRAND PRIX 2023

united-states-of-america-flag.png Circuit of The Americas

Pierwsze Grand Prix – 2012
Liczba okrążeń – 56
Długość toru – 5.513 km
Dystans wyścigu – 308.405 km

Rekord Toru : 1:36.169 Charles Leclerc (2019)

www: http://www.circuitoftheamericas.com/

Twitter : https://twitter.com/COTA

Facebook: https://www.facebook.com/CircuitofTheAmericas

Circuit of The Americas popularnie zwany COTA, został zaprojektowany przez Hermanna Tilke we współpracy z amerykańskim biurem architektonicznym HKS. 21 października 2012 roku mistrz F1 z 1978 roku – Mario Andretti, otworzył tor.

Harmonogram

Piątek, 20 Października 2023

19:30 – 20:30 : 1 sesja treningowa

23:00 – 00:00 – Kwalifikacje

Sobota, 21 Października 2023

  • 19:30 – 20:14 : Sprint Shootout

Niedziela, 22 Października 2023

  • 00:00 – 01:00 : Sprint
  • 21:00 – 23:00 : Wyścig

Opony

F1 Grand Prix Stanów Zjednoczonych 2023

Fot. Pirelli Motorsport

Mario Isola :

“Austin rozpoczyna serię czterech wyścigów – trzy z nich odbędą się kolejno – na kontynencie amerykańskim. A wszystko zaczyna się od Grand Prix Stanów Zjednoczonych: kraju, który jest przesiąknięty tradycją sportów motorowych, ale naprawdę zaznaczył swoją obecność w F1 dopiero w ciągu ostatnich kilku lat, dzięki różnym inicjatywom realizowanym przez Liberty Media w wielu różnych obszarach.”

“Tor Circuit of the Americas był gospodarzem Grand Prix Stanów Zjednoczonych co roku od 2012 r., z wyjątkiem 2020 r., kiedy to został odwołany z powodu pandemii COVID-19. Opisałbym COTA jako kompletny tor ze średnim lub wysokim poziomem docisku.”

“Zakręt 1, lewy zakręt, jest szczególnie charakterystyczny na końcu 22-metrowego wzniesienia, pokonywanego w odległości zaledwie 200 metrów od toru. Sprawia to, że start jest szczególnie interesujący, a kierowcy kierują się w wielu różnych kierunkach, aby znaleźć najlepszą linię.”

“Zakręt ten prowadzi do płynnego pierwszego sektora, charakteryzującego się serią średnich i szybkich zakrętów aż do nawrotu, którym jest Zakręt 11. Po nim następuje długa prosta prowadząca do ostatniej części toru, która charakteryzuje się serią wolniejszych i 90-stopniowych zakrętów.”

“Siły działające na opony są głównie boczne i są dość dobrze zrównoważone między przodem a tyłem, bez szczególnego obciążania konkretnego narożnika samochodu.”

“Ważna jest także dobra trakcja na wolnych zakrętach. Asfalt jest nadal dość wyboisty, pomimo częściowej wymiany nawierzchni, która miała miejsce w zeszłym roku. Może to prowadzić do niewielkiego poślizgu opony, co jest potencjalną przyczyną przegrzania.”

“Degradacja obserwowana w Austin ma głównie charakter termiczny, podczas gdy ziarnistość jest dość rzadkim zjawiskiem, Wyścig zawsze odbywał się jesienią: pora roku, w której pogoda może być bardzo zmienna, nawet w bardzo krótkim okresie czasu. Nierzadko zdarzają się na przemian słoneczne i deszczowe dni, z szerokim zakresem temperatur.”

“W tym roku format Sprint po raz pierwszy zawita do Austin; kolejna okazja dla fanów, którzy stają się coraz bardziej entuzjastycznie nastawieni do nowoczesnej F1, aby cieszyć się spektakularną akcją”.

Źródło : https://press.pirelli.com/austin-the-start-of-an-american-journey/

http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Karolina
o 13:33

Udostępnij:

error: Content is protected !!