Tradycyjnie, z Austin przenosimy się do Meksyku na kolejne Grand Prix Formuły 1.
FORMULA 1 GRAN PREMIO DE LA CIUDAD MÉXICO 2023
Autódromo Hermanos Rodríguez
F1: https://www.formula1.com/en/racing/2023/Mexico.html
Pierwsze Grand Prix – 1963
Liczba okrążeń – 71
Długość toru – 4,304 km
Dystans wyścigu – 305.354 km
Rekord toru – 1:17.774 Valtteri Bottas (2021)
Pierwsze Grand Prix, zaliczane do punktacji Mistrzostw Świata, na tym torze odbyło się w 1963 roku, a zwycięzcą został Jim Clark za kierownicą Lotusa.
Tor jest położony na przedmieściach miasta Meksyk i miał trzy wersje. Na pierwszej z nich rozgrywano zawody w latach 1963-1970, a liczyła ona 5 kilometrów. Druga wersja miała 4,421 km (rozgrywano na niej zawody w sezonach 1986-1992), natomiast trzecia ma długość 4,305 km i jest wykorzystywana od 2015 roku.
Harmonogram Grand Prix Meksyku 2023
Piątek 27/10/2023
- 20:30 – 21:30 – Pierwsza sesja treningowa
Sobota 28/10/2023
- 00:00 – 1:00 – Druga sesja treningowa
- 19:30 – 20:30 – Trzecia sesja treningowa
- 23:00 – 00:00 – Kwalifikacje
Niedziela 29/10/2023
- 21:00 – Wyścig
Opony
Mario Isola :
“Drugi przystanek amerykańskiej trasy Formuły 1 ma miejsce w Mexico City na torze nazwanym imieniem Pedro i Ricardo Rodriguezów: braci, którzy byli lokalnymi bohaterami sportów motorowych w latach 60. i 70. ubiegłego wieku.”
“Tor, położony w zachodniej części miasta, ma nieco ponad cztery kilometry długości i 17 zakrętów, a znajduje się na wysokości ponad 2000 metrów. Ma to istotny wpływ na osiągi samochodu, a rozrzedzone powietrze zmniejsza opór powietrza i siłę docisku.”
“W rezultacie ustawienia aerodynamiczne samochodów są podobne do tych stosowanych na torach o dużej sile docisku – tylko ze znacznie mniejszym wpływem na opony. Przyczepność asfaltu jest również znacznie mniejsza niż przeciętna, ponieważ chropowatość powierzchni jest jedną z najniższych w całym kalendarzu.”
“W tym roku zdecydowaliśmy się przywieźć do Meksyku trzy najbardziej miękkie mieszanki – C3, C4 i C5 – po dokładnej refleksji opartej na zeszłorocznych informacjach, a także symulacjach, które jak zawsze dostarczyły nam zespoły.”
“Powinno to doprowadzić do większej różnorodności wyboru strategii podczas wyścigu, otwierając również drzwi do strategii dwóch postojów. W zeszłym roku, gdy wybranymi mieszankami były C2, C3 i C4, prawie wszyscy kierowcy zatrzymali się tylko raz, używając głównie miękkich i średnich opon.”
“Meksyk daje nam również szansę wypróbowania nowego wariantu C4 ze wszystkimi zespołami. Podczas dwóch godzin wolnego treningu w piątek każdy kierowca będzie miał do dyspozycji dwa zestawy tych nowych prototypów. Po przeanalizowaniu wszystkich danych zdecydujemy, czy homologować tę wersję do użytku w 2024 roku.”
Źródło : Pirelli Motorsport Pressroom
http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/
KOMENTARZE KIBICÓW
Social media