^

Robert Kubica - Klub Kibiców

wtorek, 14 listopada 2023

F1 : Grand Prix Las Vegas 2023

Do zakończenia tegorocznego sezonu F1, pozostały już tylko dwa wyścigi. W ten weekend powracamy do Ameryki gdzie odbędzie się Grand Prix Las Vegas.

F1 Las Vegas Circuit

Fot. Visit Las Vegas.com

FORMULA 1 HEINEKEN SILVER LAS VEGAS GRAND PRIX 2023

united-states-of-america-flag.png Las Vegas Strip Circuit 

F1 Las Vegas Circuit

Pierwsze Grand Prix – 2023
Liczba okrążeń – 50
Długość toru – 6.201 km
Dystans wyścigu – 310.05 km

Kiedy zbudowano tor?

W sezonie 2023 Formuły 1 kierowcy będą musieli zmierzyć się z zupełnie nowym torem w Las Vegas, obejmującym to, co Miasto Świateł ma najlepszego do zaoferowania.

Kiedy odbyło się pierwsze Grand Prix?

Las Vegas wcześniej zorganizowało dwa wyścigi F1 – pod nazwą Caesars Palace Grand Prix – w 1981 i 1982 roku. W obu przypadkach było gospodarzem finału sezonu, w którym kierowca Williamsa Alan Jones wygrał wyścig w 1981 roku, a Michele Alboreto odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w F1 dla Tyrrella w 1982 roku. W międzyczasie Nelson Piquet i Keke Rosberg zdobyli tytuł odpowiednio w latach ’81 i ’82, zajmując piąte miejsca.

Jaki jest ten tor?

Położony w samym sercu Las Vegas, nowy 6,2-kilometrowy, 17-zakrętowy tor uliczny wije się obok kultowych miejsc, takich jak Caesars Palace, Bellagio i Venetian. Oczekuje się, że przy średnich prędkościach dorównujących Monzie, znanej również jako “świątynia prędkości” F1, zapowiada się mnóstwo akcji i wyprzedzania.

Harmonogram F1 Las Vegas Grand Prix 2023

Piątek 17 Listopada 2023

  • FP1 – 5:30-6:30
  • FP2 – 9:00-10:00

Sobota 18 Listopada 2023

  • FP3 – 5:30-6:30
  • Kwalifikacje – 9:00-10:00

Niedziela 19 Listopada 2023

Wyścig – 7:00

Opony

Fot. Pirelli Motorsport

Mario Isola:

“Formuła 1 powraca do Stanów Zjednoczonych po raz trzeci w tym roku, po Miami i Austin. I to z jednym z najbardziej wyczekiwanych grand prix roku, w Las Vegas, gdzie szczyt sportów motorowych nie był widziany od 1982 roku.”

“To będzie niesamowity wyścig, ponieważ każdy dzień w Las Vegas jest czasem pokazów, a wszyscy pracujący w Formule 1 chcą zorganizować widowisko godne tego niesamowitego miasta.”

“Będzie to również duże wyzwanie techniczne zarówno dla zespołów, jak i dla nas, ponieważ przystępujemy do tego wyścigu bez prawdziwych referencji poza symulacją.”

“Nikt nigdy wcześniej nie jeździł po 6,12-kilometrowym torze Las Vegas Strip, który w tym roku ustępuje tylko Spa pod względem całkowitej długości i charakteryzuje się trzema prostymi i 17 zakrętami. Nawierzchnia będzie mieszanką zwykłego asfaltu ulicznego, zwłaszcza na samym Stripie, a także innych części, które zostały całkowicie przeasfaltowane na tę okazję; dodając kolejny nieznany element.”

“Nie będzie żadnych wyścigów pomocniczych, a tor zostanie ponownie otwarty dla normalnego ruchu przez większą część dnia, co oznacza, że nawierzchnia nie będzie tak gumowa jak zwykle i zapewni lepszą przyczepność.”

“Spodziewamy się, że samochody będą miały dość niski poziom docisku, podobnie jak w Baku czy na Monzy: osiągnięcie wysokiej prędkości maksymalnej będzie kluczem do bycia konkurencyjnym.”

“Wszystkie sesje odbędą się w nocy, z nietypowymi temperaturami otoczenia i toru jak na weekend wyścigowy; bardziej podobne do tych, które występowały podczas testów przedsezonowych w Europie. Długie proste utrudniają również rozgrzanie opon w kwalifikacjach, a także utrzymanie ich w odpowiednim oknie: to samo wyzwanie, co w Baku, które prawdopodobnie będzie bardziej widoczne w Las Vegas.”

“Mając to wszystko na uwadze, wybraliśmy trio najbardziej miękkich mieszanek na ten weekend: C3, C4 i C5, które powinny zagwarantować dobrą przyczepność.”

“Minimalne ciśnienie w oponach powinno wynosić 27 psi z przodu i 24,5 psi z tyłu, ze względu na spodziewane niskie temperatury, a także układ toru. W niskich temperaturach różnica między ciśnieniem w zimnych oponach a normalnym ciśnieniem roboczym jest znacznie zmniejszona – więc gdy samochód się porusza, ciśnienie w oponach wzrośnie znacznie mniej niż na innych torach ze względu na niskie temperatury asfaltu.”

“W rezultacie uważamy, że ciśnienie w oponach będzie nadal niższe niż na innych torach, które są trudne dla opon, takich jak na przykład Baku.”

“Tak więc wszystkie elementy są gotowe na niezwykły wyścig, pełen niespodzianek i nieprzewidywalności. Jak głosi tytuł słynnego filmu z udziałem Elvisa Presleya… Viva Las Vegas!”

http://www.robertkubica-klubkibicow.pl/

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: Honorata HiP
o 17:13

Udostępnij:

error: Content is protected !!