^

Robert Kubica - Klub Kibiców

niedziela, 1 lutego 2015

Kubica / Szczepaniak – Kolejne wyzwanie w Szwecji.

Już niebawem, bo 12 lutego rozpocznie się druga runda mistrzostw świata. Po pierwszym w tym sezonie rajdzie w Monte Carlo i wyśmienitym tempie, które zaprezentowała nasza załoga – apetyty z pewnością wzrosły.
W ubiegłym roku Robert Kubica i Maciej Szczepaniak podczas Rajdu Szwecji zaliczyli kilka “incydentów” a sam rajd nie można wtedy było zaliczyć do udanych – czego więc możemy się spodziewać po roku i kilku istotnych zmianach ?

Nie wiele było rajdów w karierze Roberta Kubicy tych typowo zimowych, jeszcze mniej było ich gdy do Roberta dołączył Maciek.
Co oczywiście nie oznacza, że doświadczenie Roberta z jazdy po śniegu jest bardzo małe.

Pogoda póki co wskazuje na to, że tegoroczna Szwecja będzie odbywała się w typowo zimowych warunkach.

Na wszystkich aktualnych zdjęciach widać duże ilości śniegu – istnieje spora szansa, że tak pozostanie do rajdu. Atutem Roberta Kubicy i Maćka Szczepaniaka w tegorocznej edycji, oprócz nowego prywatnego teamu z pewnością będą też opony Pirelli – i tu wszyscy jesteśmy ciekawi jak sprawdzi się model Sottozero.original

J.M. Latvala wygrał ubiegłoroczny Rajd Szwecji  – to skandynawscy kierowcy zawsze tu dominowali, więc i teraz także będą pretendować do najwyższych lokat.

Rajd Szwecji to wielkie widowisko dla kibiców “Hopa Colina” i śnieżne bandy przynoszą co roku sporo emocji niestety także tych negatywnych, o błąd jest tutaj nie trudno – a każdy z nich może oznaczać koniec rajdu.

Na co więc można liczyć kibicując Robertowi i Maćkowi podczas tego rajdu?
– na pewno na wielkie emocje, reszta jest jak zwykle jedną wielką niewiadomą.

Robert Kubica zapewnił, że zrobi co w jego mocy by częściej meldować się na metach rajdu, ale dodał, że nie będzie to odbywało się kosztem jego prędkości.

Nasza załoga po Monte Carlo miała tylko 5 wolnych dni ( z pewnością nie dotyczy to Roberta)
– czekamy więc na zbliżające się testy.

Takie pozycje na poszczególnych OSach zajmowała nasza załoga w zeszłym roku
SS1 – 12 – 1,90 km SS9 – 12 – 18,15 km SS17 – 31 – 11,32km
SS2 – 11 – 7,03 km SS10 – 10 – 22,76 km SS18 – 23 – 19,26 km
SS3 – 13 – 7,16 km SS11 – 12 – 1,87 km SS19 – 21 – 24,63 km
SS4 – 12 – 16,82 km SS12 – 36 – 15,00 km SS20 – 33 – 15,87 km
SS5 – 13 – 7,16 km SS13 – 13 – 18,15 km SS21  –  odwołany
SS6 – 9 – 16,82 km SS14 – 12 – 22,76 km SS22 – 21 – 19,26 km
SS7 – 11 – 7,03 km SS15 – 11 – 1,87 km SS23 – 13 – 24,63 km
SS8 – 13 – 15,00 km SS16 – 8 – 1,90 km SS24 – 18 – 15,87 km

Warunki w Szwecji


Rajdowe wspomnienia : Robert Kubica – Rajd Szwecji 2014

 

Galeria zdjęć:

Galeria wideo:


 

Robert Kubica opowiedział o budowaniu zespołu na łamach Autosportu

„Jak tylko dotrę na zapoznanie, jestem kierowcą i wykonuję swoją pracę. Ale pomiędzy rajdami, jestem zajęty wieloma innymi rzeczami. Na przykład, dzisiejszego ranka telefonicznie wybierałem miejsca tankowania w Meksyku. Ale lubię to, to nowe wyzwanie. Kiedy jesteś w F1, jesteś przyzwyczajony do najwyższego standardu. Teraz moim marzeniem jest zbudowanie zespołu  tak dobrego, jak zespoły z czołówki Mistrzostw Świata. Nie jestem businessmanem, nie jestem szefem zespołu, nie mam do tego mentalności. Ale na tą chwilę, nadal budujemy zespół, a mam pewne doświadczenie z ekip  w których jeździłem, może być one użyteczne. Ale jestem kierowcą. To co zbudowaliśmy jest najlepsze na ten rok i może być na przyszłość, ale tylko dla mojego auta. Taki jest plan na tą chwilę”

Kubica został również zapytany o plan na ten rok „Chcę być bardziej skuteczny, ale nie chcę tego robić kosztem utraty szybkości. Różnica, którą mają bardzo dobrzy kierowcy – docierają do mety utrzymując szybie tempo w całym rajdzie.

Na koniec Robert dodał „Jeżeli ktoś dwa, trzy tygodnie temu powiedziałby mi, że będę w stanie utrzymywać takie tempo w Monte Carlo. Nie uwierzyłbym w to. Ale, kiedy testowaliśmy pierwszy raz opony Pirelli, pomyślałem że jest to możliwe. Kiedy warunki będą sprzyjające, wiem że mogę przycisnąć. Kto wie, może to był pierwszy i ostatni raz w tym roku, gdzie ustanawiamy najlepsze czasy. Wiemy, że w pewnych warunkach możemy mieć przewagę, lub stratę na oponach Pirelli, i oczywiście nie możemy zapominać że walczymy prywatnym autem z nowymi autami Volkswagena i Citroena.


Zapowiedź Rajdu Szwecji 2015r.


IMG_169074018070625

Program relacji z Rajdu Szwecji w Polsat Sport Extra

Sobota, 07 lutego
godz. 18:10 – Magazyn WRC: Rajd Szwecji, zapowiedź

Niedziela, 08 lutego
godz. 11:30 – Magazyn WRC: Rajd Szwecji, zapowiedź (powtórka)

Czwartek, 12 lutego
godz. 20:00 – OS 1 Karlstad 1 (na żywo)

Piątek, 13 lutego
godz. 10:20 – OS 1 Karlstad (powtórka)
godz. 22:30 – Podsumowanie dnia

Sobota, 14 lutego
godz. 09:20 – Podsumowanie dnia (powtórka)
godz. 10:00 – OS 14 Vargasen 1 (na żywo)
godz. 22:30 – Podsumowanie dnia

Niedziela, 15 lutego
godz. 8:30 – OS 14 Vargasen 1 (powtórka)
godz. 9:30 – Podsumowanie dnia (powtórka)
godz. 12:00 – OS 21 Varmullsasen 2 (Power Stage) na żywo
godz. 19:20 – Podsumowanie dnia

Poniedziałek, 16 lutego
godz. 9:50 – Podsumowanie dnia (powtórka)
godz. 13:00 – Podsumowanie dnia (powtórka)
godz. 20:40 – Podsumowanie dnia (powtórka)

 


 

Coraz więcej aut w WRC

W tym roku na trasach rajdów będziemy mogli zobaczyć zdecydowanie więcej aut WRC niż w poprzednim. Zespół Hyundai ogłosił, że ich kierowca testowy Kevin Abbring wystartuje w przynajmniej 4 rundach WRC, a we wszystkich pozostałych 12 rundach zobaczymy Haydena Paddona, obaj będą startować w drugim zespole Hyundaia o nazwie Hyundai Mobis World Rally Team.

“Drugi zespół daje wschodzącym gwiazdom rajdów szansę pokazania swojego talentu w konkurencyjnym środowisku, co jako producent WRC traktujemy bardzo poważnie” – powiedział szef zespołu Michel Nandan.

Henning Solberg chce wystartować we wszystkich rundach WRC w tym roku, od roku 1998 startował zawsze w przynajmniej jednym rajdzie WRC, a w latach 2006-2011 brał udział w całym cyklu. Po zajęciu 11 miejsca w rajdzie Monte Carlo mogliśmy usłyszeć od Henninga: „W tym roku koniec z rallycrossem – zdradził – Muszę się skupić, dlatego stawiam tylko na rajdy. Jestem zmotywowany do kolejnych, poważnych, startów. Zostaję tutaj i liczę na pełny sezon. To mój cel.” W rajdzie Szwecji i Meksyku Solberg wystartuje Fiestą przygotowaną przez M-SPORT, natomiast od rajdu Portugalii liczy na Fiestę w specyfikacji 2015 (podobnie jak Kubica i Prokop).

„Moim celem zawsze jest jak najszybsza jazda, dlatego to był dobry początek sezonu- dodał. – Wierzę, że jestem w stanie walczyć, szczególnie w nowym samochodzie od Rajdu Portugalii.”

Solberg jest przekonany, że w tym roku będzie mógł skorzystać na przepisach dotyczących kolejności startowej w tym roku podczas rajdów szutrowych. Pamiętajmy, że od 2015 roku kolejność startowa jest zgodna z kolejnością zajmowaną w mistrzostwach przez pierwsze dwa dni rajdu.

„Z dobrą pozycją na trasie mamy szansę na niezły wynik, szczególnie w Meksyku – podsumował. – Moim zdaniem to dobry system, choć z pewnością niezbyt dla Ogiera.” – Powiedział Henning

Yuriy Protasov wystartował na razie w rajdzie Monte Carlo za kierownicą Citroena DS3 przygotowanego przez włoski D-MAX Racing i jest także zgłoszony do rajdu Szwecji także w DS3. W zeszłym roku Yuriy wystartował w 12 rundach mistrzostw, 3 rajdy w Fieście WRC a także pełny cykl w WRC2. Protasov ma nadzieję na pełny sezon WRC.

„Naszym celem jest robienie postępów i nauka jako załoga – powiedział –Otrzymaliśmy interesującą ofertę rozpoczęcia sezonu w DS3 WRC. Ten projekt ma spory potencjał. Zaczynamy od Monte Carlo i mamy nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze.”

Do rajdu Szwecji Protasov zgłosił się wraz z Citroenem DS3, jednak dzisiaj pojawiła się informację o tym, że będzie to jednak Fiesta RS WRC przygotowana przy wsparciu M-SPORTU

Lorenzo Bertelli w zeszłym roku startujący w WRC2 na sezon 2015 także wybrał kategorię WRC podnosząc sobie poprzeczkę. W palnach starty w pełnym sezonie za sterami Fiesty RS WRC.

„Nie mam przed sobą zbyt długiej kariery, ponieważ będę musiał prowadzić rodzinny interes – wyjaśnił. – Muszę się ścigać na poważnie. To nie żarty.”

„W tym roku zrobiliśmy duże postępy. Wiele osób mówiło nam, że lepiej byłoby zostać w WRC 2 i spróbować wygrać tytuł, ale wolę podnieść poprzeczkę. To najtrudniejsza droga, ale także najbardziej ekscytująca i wymagająca. Lubię stawiać sobie wyzwania.”

„Moim punktem odniesienia będą inne Fiesty. Zobaczymy co się wydarzy. Jeśli nie będę robił postępów z rajdu na rajd, być może zakończę karierę. Jeśli jednak będę robił postępy, pomyślimy o sezonie 2016. Nie mam konkretnego celu. Chodzi o robienie postępów.”

„To inny typ presji – powiedział. – Być może z zewnątrz wygląda to na łatwą sytuację, ponieważ mam pieniądze. Sam nakładam jednak na siebie bardzo dużą presję, ponieważ muszę udowodnić, że nie jestem tu tylko dzięki pieniądzom, a również umiejętnościom jako kierowca. Muszę to zrobić i to szybko.”

Jak i w zeszłym roku oczywiście zobaczymy na trasach rajdów Martina Prokopa, który rozważał przejście do niższej kategorii WRC2, jednak udało się dograć budżet i pozostać przy wyzwaniu jakim jest rywalizacja w WRC. Martin zrezygnował tylko z jednej rundy mistrzostw świata, mianowicie Rajdzie Australii w pozostałych 12 będziemy mogli śledzić jego poczynania. Podobnie jak Robert Kubica martin liczy na nową specyfikację Fiesty WRC od rajdu Portugalii.

Jeżeli wszystkim kierowcą uda się zrealizować swój plan to możemy się spodziewać nawet 15 aut WRC w każdej rundzie do tego doliczając auta które jeżdżą na wybrane rundy, robi się naprawdę ciekawie. Przykładowo w autach WRC na Szwecję zobaczymy także Michała Sołowowa (Fiesta WRC) Mieliśmy zobaczyć także Juho HÄNNINENa,  który zgłoszony był do rajdu wraz z Citroenem DS3 WRC, niestety dzisiaj pojawiła się informacja o braku budżetu i Fin nie będzie mógł wystartować w rajdzie.

Patrząc jeszcze trochę dalej w przyszłość wszyscy już wyczekują startu w 2017 roku zespołu Toyoty, która ogłosiła już oficjalnie program swoich startów wraz z modelem Yaris. Zespół na pewno będzie miał spore ambicję, gdyż w czasie swoich startów zakończonych w roku 1995 zdobyła 3 tytuły mistrzów producentów oraz 4 tytuły mistrzów świata kierowców.


Z kim zmierzy się Kubica 12 Lutego w Karlstad na OS1?

W tym roku także można sugerować pary w jakich zawodnicy mają startować do pierwszego super OSu rajdu, który będzie emitowany na żywo 12 lutego. Wystarczy wejść na Facebooka rajdu Szwecji i opublikować post z typowaną przez siebie parą. W zeszłym roku po takim typowaniu Robert wystartował w parze z Sebastianem Ogier.  Informacje w linku poniżej.

http://www.rallysweden.com/2015/02/the-spectators-dream-heat-when-rally-sweden-opens


Maciek Szczepaniak - Ambasador Wałbrzycha 2015 - 01Maciej Szczepaniak Ambasadorem Wałbrzycha 2015

Piątkowego wieczora na Sali Balowej w Zamku Książ odbyła się czwarta edycja Gali Ambasadorów Wałbrzycha. Tytuł ten przyznawany jest wybitnym postaciom wywodzącym się z  miasta Wałbrzych i sławiącym jego dobre imię. Co roku otrzymują je znane postacie m.in. ze świata kultury, polityki czy sportu.

W tym roku statuetkę Stokrotki oraz tytuł Ambasadora Wałbrzycha otrzymał m.in. Maciej Szczepaniak. Pochodzący z Wałbrzycha, wielokrotnie utytułowany pilot rajdowy, zasiadający u boku takich gwiazd jak Tomasz Kuchar, Janusz Kulig, Leszek Kuzaj czy obecnie Robert Kubica. Został trzykrotnym laureatem Rajdowych Mistrzostw Polski (2004-2006). Jak przyznał Maciej Szczepaniak, przyznanie mu tytułu było jednak dla niego niespodzianką.

Jest dla mnie dużym zaskoczeniem, że zostałem zaproponowany do tego honorowego grona. Wiem, że przede mną wiele znamienitych osób związanych z Wałbrzychem miało przyjemność szczycić się tytułem Ambasadora Wałbrzycha. Moje korzenie cały czas są tutaj, pomimo że większość czasu spędzam teraz w sumie w samolotach i hotelach, nawet nie w jakimś konkretnym miejscu w Polsce. Myślę że w ostatnich latach Wałbrzych bardzo się zmienia i dynamicznie rozwija. Na każdym kroku podkreślam, że Wałbrzych to jest miasto, którego nie należy skreślać i do którego należy zajrzeć, żeby zobaczyć jak się zmieniło. Myślę, że będąc w wielu zakątkach świata będę miał wiele okazji, żeby o tym powiedzieć – mówi Maciej Szczepaniak.

Jak podkreślali organizatorzy, zdobycie tego zaszczytnego tytułu często przynosi szczęście obdarowanemu. Jako przykład podano Joannę Bator, która niedługo po otrzymaniu tytułu zdobyła nagrodę literacką Nikę.

Trzymamy kciuki, aby i tym razem nagroda przyniosła szczęście obdarowanemu  :)

Podczas aukcji charytatywnej towarzyszącej gali wśród podarowanych przedmiotów znalazła się m.in. kombinezon rajdowy Macieja Szczepaniaka. Jak mówił prezes Zamku Książ – Krzysztof Urbański – celem Gali jest nie tylko promocja miasta, którego wizytówkami są jej Ambasadorzy, ale równie ważna jest coroczna zbiórka pieniędzy na cele charytatywne.

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: TOMek
o 15:43

Udostępnij:

error: Content is protected !!