^

Robert Kubica - Klub Kibiców

niedziela, 7 czerwca 2015

Robert Kubica i Pirelli przed domową rundą : Rajd Sardynii 2015 – Wypowiedzi | Pierwsze zdjęcia z Sardynii

Robert Kubica i Maciek Szczepaniak rozpoczynają przygotowania do kolejnej rundy WRC, Rajdu Sardynii.
Tegoroczne zmagania z baza w Alghero, rozpoczną się w czwartek (11.06) wieczorem od częściowo nowej, ulicznej próby w Cagliari, gdzie załogi pozostaną na noc. Następnego dnia nie zabraknie nowości gdyż trasa rajdu prowadzi po drogach nieużywanych od 2011 roku. W sobotę na załogi czeka maraton; ponad 200 km odcinków specjalnych. Część trasy prowadzi w przeciwnym kierunku niż rok temu. Niedziela to kolejne nowe odcinki Monte Baranta oraz Cala Flumini.

Sardynia z pewnością będzie wyjątkowa, bo taka była w dwóch poprzednich sezonach. W 2013 r. Robert Kubica w kategorii WRC2 nie dał szans swoim rywalom, pewnie wygrywając ten rajd. Rok później – już w WRC jechał tam bardzo dobrym tempem i gdyby nie urwane koło, nasza załoga mogła ukończyć włoską rundę na 6 a nawet 5 pozycji.


fot. Rafał Cebula

fot. Rafał Cebula

Rajd Sardynii ma szczególne znaczenie dla Pirelli – jest dla włoskiej firmy domową rundą, gdzie są duże oczekiwania z myślą o wynikach w tym roku.

Pomimo, że Pirelli skupia się na klientach w tym sezonie, prywaciarze byli w stanie wygrywać odcinki specjalne (jak pokazał Robert Kubica) równie dobrze potrafili też zdobywać punktowane miejsca jak Martin Prokop w Argentynie dojechał na 4 miejscu w generalce.

Robert Kubica : “W Portugalii byłem w stanie powrócić do konkurencyjnego rytmu jazdy pomimo opuszczenia Argentyny, poznałem się z nową Fiestą, dostosowywałem ją do swojego stylu jazdy oraz opon Pirelli. Teraz jedziemy do Włoch. To moja druga domowa runda więc dołożę wszelkich starań żeby wszystko się zgrało”

Matteo Braga, Starszy Inżynier Opon Pirelli: “Nasza domowa runda jest zawsze wyjątkowa, przybywamy tam z dużą pewnością siebie, ze wzrastającą liczbą kierowców, którzy wybrali technologię zawartą w naszych produktach. Ciepło w Sardynii i surowa powierzchnia zapewnią dodatkowe wyzwanie w tym bardzo długim i wymagającym rajdzie. Druga pętla w niedzielę będzie ciężka, teamy i kierowcy muszą przemyśleć z ostrożnością jak używać opon przez ponad 212 km odcinków, w tym 2 najdłuższe odcinki Coiluna-Loelle o długości ok. 37 km. i Monte Lerno – ponad 42 km. Z tego powodu wybraliśmy opony KH, co zagwarantuje stabilność i wydajność w wysokich temperaturach, notowanych ok. ponad 30 stopni i w najbardziej wymagających warunkach, gdzie KS są alternatywą na krótszych odcinkach i mniej wymagających partiach powierzchni.

Szutrowe odcinki w Sardynii nie są tak szybkie jak te w Portugalii ale to nie zmienia faktu, że mają w sobie coś wspólnego. Droga jest ekstremalnie wymagająca dla samochodów i opon, co oznacza wybór twardej mieszanki Pirelli Scorpioon KH Reinforced. Zostały wybrane jako główne opony, dostępne będą jeszcze miękkie Pirelli Scorpion KS Reinforced do wyboru.

Opony będą musiały zmierzyć się z 23 odcinkami specjalnymi przez około 400km .

Kierowcy WRC są upoważnieni do użycia 32 opon zgodnie z poprzednią regulacją (w WRC2 30) głównej mieszanki KH Reinforced i 16 opcjonalnych(wybranych tych drugich). Bieżnik opon K jest znany z wszechstronności, co przełoży się na doskonałą dyspozycję w specyficznych, ciepłych warunkach na Sardynii. Samochody z napędem na jedną oś użyją K4 twarde mieszanki i K6 miękkie.


14381817563_750e13cbe7_bSardynia to także wyjątkowa data dla nas kibiców w sezonie, jak co roku wielu kibiców z Klubu wybiera się na ten rajd, a jak pokazuje historia – za każdym razem pojawiają się miłe niespodzianki, piękne fotografie i nie tylko.
Tak więc Rajd Sardynii otwiera kolejny rozdział tego rajdowego sezonu, po którym czas na oczekiwany Rajd Polski, szybką Finlandię i utęsknione asfalty.


Galeria zdjęć :


Konkurs  : Poniedziałek

Dzisiejszy konkurs filmowy wygrał Dominik

Nagrodą jest 4 dniowy Rally Pass na Rajd Polski 2015


Robert Kubica i Krzysztof Hołowczyc

74 załogi na liście zgłoszeń: Rajd Polski

74 załogi nadesłały swoje zgłoszenia do organizatora LOTOS 72. Rajdu Polski. Listę otwierają ubiegłoroczni triumfatorzy polskiego klasyka, dwukrotni mistrzowie świata i liderzy tegorocznej klasyfikacji: Sébastien Ogier i jego pilota Julien Ingrassia.

Do rywalizacji na 19 odcinkach specjalnych wśród mazurskich jezior wystartują zespoły fabryczne Volkswagena (Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala), Citroëna (Kris Meeke, Mads Østberg), M-Sportu (Elfyn Evans, Ott Tänak ) i Hyundaia (Thierry Neuville, Dani Sordo). Samochodami WRC pojedzie 14 kierowców w tym Robert Kubica (Ford Fiesta RS WRC). W rajdówkach w najwyższej specyfikacji zobaczymy także Andreasa Mikkelsena (Volkswagen Polo R WRC), Haydena Paddona i Kevina Abbringa (obaj Hyundai i20 WRC) oraz Martina Prokopa i Lorenzo Bertelliego (obaj Ford Fiesta RS WRC).

W stawce są kierowcy i piloci z 34 krajów. Najwięcej jest Polaków (22), Francuzów (21), Włochów (17) oraz reprezentantów Wielkiej Brytanii (13) i Finlandii (11). Dominują zgłoszenia zawodników z krajów europejskich, ale reprezentowane są także Arabia Saudyjska, Argentyna, Australia, Chile, Katar, Liban, Nowa Zelandia, Peru, USA czy Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Wśród samochodów najwięcej jest Fordów Fiesta (30) i Citroënów (16), ale uwaga kibiców będzie się również skupiała na fabrycznych VW Polo R WRC (3) czy Hyundaiach i20 WRC (4). Z polskich kierowców Kubica po raz trzeci wystartuje Fordem Fiesta RS WRC w najnowszej specyfikacji, a Krzysztofa Hołowczyca, Jarosława Kołtuna, Macieja Oleksowicza, Krzysztofa Oleksowicza i Radosława Raczkowskiego zobaczymy w Fiestach R5. Olsztynianin Zbigniew Staniszewski wybrał Peugeota 207 S2000, a Hubert Ptaszek Forda Fiestę S2000.

Lista zgloszeń

KOMENTARZE KIBICÓW
Autor: maciektube12
o 11:43

Udostępnij:

error: Content is protected !!